مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو آزاد می‌شود؛ قیمت رسمی پراید به کجا خواهد رسید؟

قیمت خودرو در بازار آزاد هیچ منطق و قانونی نداشته و اسفناک اینکه حتی قیمت رسمی خودروها نیز مشخص نبوده و هر ارگان نسبت به این موضوع، موضع متفاوتی را ابزار می‌نماید. آخرین اخبار از وزارت صنعت و مجلس نشان می‌دهد که عملا شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری حذف شده و بدین ترتیب آزادسازی قیمت خودرو در دستور کار قرار گرفته چرا که سپردن سکان قیمت به سازمان حمایت از سوی دولت و عملکرد یک جانبه مجلس نشان دهنده آزادسازی احتمالی قیمت در آینده نزدیک است.

به گزارش چرخان، شورای رقابت که در دو سه ماه اخیر یکی از متهمین اصلی نابسامانی در بازار خودرو محسوب می‌شود از پروسه قیمت گذاری خودرو خارج شده و به نظر می‌رسد که دیگر نباید منتظر دریافت قیمت‌های جدید خودرو از سوی این شورا باشیم و عملا مجلس و وزارت صنعت با تفویض اختیارات این شورا به خود یا دیگر نهادها عملا پروسه آزادسازی قیمت خودروها را آغاز کرده است.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو

چندی پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد که خودروسازان در حال لابی برای آزادسازی قیمت خودرو هستند و برای این کار پیشنهادی به مجلسی‌ها ارائه کرده‌اند که قیمت رسمی خودروها 5 درصد کمتر از قیمت بازار بوده و بدین ترتیب قیمت‌های بالای این روزها برای انواع خودرو رسما توسط بازار باید پذیرفته می‌شد!

حالا با خبر کنار رفتن این شورا از قیمت گذاری و تفویض اختیارات آن به یک سازمانی که حتی در تنظیم قیمت نخود و لوبیا و ساده‌ترین مواد بازار نیز ناتوان است، مشخص کرد که وزارت صنعت عملا قصد دارد با آزادسازی وضعیت بازار خودرو به سمتی برود که بازار قیمت‌های فعلی را برای انواع خودروها پذیرفته و به راحتی روند افزایش رسمی قیمت خودروها عملی شود.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودروقیمت پراید روزهای قبل به 45 میلیون تومان رسید و البته عدم معامله سنگین در این قیمت باعث شد تا ثبات چندانی نداشته باشد ولی طبق تجربه، لمس کردن این قیمت‌ها برای خودروهای داخلی عملا آزمایشی است که توسط بازار و خودروسازان انجام می‌شود تا موضع جامعه نسبت به آن سنجیده شده و حتی بعضی از فعالان بازار از قیمت‌های بالاتر برای این محصول بی کیفیت داخلی سخن می‌گویند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ما خیلی خوبیم….
    خیلیییییییییییییییی….
    خیلی ماهیم …….
    خیلیییییییییییییییی….
    خیلی باحالیم…….
    خیلیییییییییییییییی….
    خیلی همدیگه رو دوست داریم….
    خیلیییییییییییییییی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا