مکمل بنزین
تماشاخانه

درگ ریس بین دو خودروی استون مارتین DB11 و ونتیج GT8 (ویدئوی اختصاصی)

این بار در مسابقه درگ دو خودروی مختلف از کارخانه انگلیسی استون مارتین DB11 و ونتیج GT8 روبروی هم قرار می‌گیرند تا تست‌های مختلف مانند شتاب اولیه طی ۴۰۰ متر، شتاب در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت و ترمز را انجام دهند. خودروهای استون مارتین طرفداران خاص خود را دارد. برای مثال یکی از محصولات این کارخانه برای عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل مورد استفاده قرار گرفت که باعث جنجالی شدن این برند در میان طرفداران خودرو شد. برای دیدن این درگ ریس هیجانی ابتدا نگاهی به مشخصات کلی این دو خودرو انداخته‌ایم.

استون مارتین DB11 برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ وارد جاده‌های دنیا در دو استایل کوپه و کانورتیبل دو درب شد. این خودروی اسپرت و لوکس مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوشارژ M177 مرسدس بنز با گنجایش ۴.۰ لیتر است که می‌تواند ۵۰۳ اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر گشتاور ۶۷۵ نیوتن متر داشته باشد. این خودرو تنها در ۴.۰ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و در جاده‌ها ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت داشته باشد. وزن این خودرو ۱۷۶۰ کیلوگرم است که ۴۹ به ۵۱ جلو به عقب توزیع شده است.

از سوی دیگر استون مارتین ونتیج GT8 قدمت زیادی در خط تولید دارد تا به امروز چهار نسل از این خودرو از سال ۱۹۷۷ وارد بازار شده است. این خودروی سوپرلوکس مجهز به پیشرانه توئین توربو ۸ سیلندر با گنجایش ۴.۷ لیتر است که می‌تواند ۴۳۰ اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر گشتاور ۳۶۱ پوند فوت داشته باشد که متصل به جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک می‌شود که در این برنامه از نوع دستی استفاده شده است. یکی از ویژگیهای قدرتمند این خودرو وزن سبک و صدای موتور بسیار بلند است که برای رانندگی که به دنبال شتاب هستند بسیار مناسب است.

در این مسابقه درگ ابتدا دو خودرو ۴۰۰ متر را با هم مسابقه می‌دهند که برنده این بازی استون مارتین DB11 با اختلاف زیاد هست ولی در دو مسابقه بعدی یعنی شتاب خودرو بعد از داشتن ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت و تست ترمز این ونتیج GT8 هست که برنده می‌شود که دلیل برنده شدن آن مدیون وزن سبک‌ترش نسبت به رقیب هست.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه جذاب درگ بین دو خودروی استون مارتین DB11 و ونتیج GT8 را تماشا کنید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا