مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی خودروی ولوو XC40 مدل ۲۰۱۹ (ویدئوی اختصاصی)

کراس‌اوور کامپکت ولوو XC40 برای اولین بار نیمه دوم سال 2017 میلادی رونمایی شد و از همان سال به روی خط تولید رفت و تا به امروز توانسته لقب بهترین خودروی سال را در نمایشگاه ژنو 2018 به دست آورد.برای اولین بار مهندسان ولوو از پلتفرم CMA برای ساخت این خودروی کاپکت استفاده کرده‌اند و قرار است این پلتفرم برای محصولات برند جیلی و لینک نیز به کار گرفته شود. ولوو XC40 مدل 2019 در چهار نسخه وارد بازار شده که نسخه پایه آن مجهز به پیشرانه 4 سیلندر خطی توربوشارژ با گنجایش 2.0 لیتر می‌تواند 187 اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر گشتاور 221 پوند فوت داشته باشد و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین این خودروی لوکس می‌تواند 5 سرنشین را در خود جای دهد.  از دیگر تجهیزات این خودروی لوکس کنترل کروز تطابقی، سیستم رانندگی خودران، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم ترمز اضطراری، کیسه‌های هوای جانبی، جعبه کمک‌های اولیه و … است.

ولوو XC40 دارای ابعادی به طول 174.2، پهنای 75.2، ارتفاع 65.3 و فاصله بین چرخ‌ها 106.4 اینچ هست. از لحاظ سوخت باک این خودرو 54 لیتر گنجایش دارد و به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 5 لیتر مصرف دارد و نیروی انتقالی از پیشرانه متصل به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک می‌شود و می‌تواند در جاده‌ها حداکثر 200 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد. یکی از ویژگیهای بارز ولوو XC40  مدل 2019 فضای بزرگ و مناسب صندوق عقب با گنجایش 460 لیتر هست. جالب است بدانید نسخه پایه این خودروی لوکس در بازار با قیمت 33200 دلار معامله می‌شود.در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با کراس‌اوور کامپکت ولوو XC40 مدل 2019 بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا