مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی تویوتا ویوس 2018 (ویدئوی اختصاصی)

حدود 16 سال پیش تویوتا محصول جدیدی با نام تویوتا ویوس (Toyota Vios) را وارد بازار کشورهای آسیای شرقی کرد. این خودروی سابکامپکت سدان توانست در این بازار خوب بدرخشد و فروش بالایی داشته باشد.

شاید بتوان گفت در کشوری مانند فیلیپین این خودرو توانسته به یک خودروی ملی تبدیل شود و در هر کوچه و خیابان خود را جای دهد، اما سال گذشته این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفت نسخه جدیدی از این خودرو را با طراحی تازه وارد خط تولیدش کند و آن را در بازارهایی مانند اروپا و آمریکا هم به فروش برساند. تویوتا ویوس 2018 در چهار نسخه متفاوت تولید می‌شود که بهترین نسخه این خودرو مجهز به پیشرانه 4 سیلندر بنزینی با گنجایش 1496 سی‌سی می‌تواند حداکثر 106 اسب بخار خروجی و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند و متصل به جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک شود و 5 سرنشین را به راحتی در خود جای دهد.

طراحی داخلی و ظاهری سدان تویوتا ویوس 2018 به طور کامل تغییر پیدا کرده است؛ برای مثال فرمان درون کابین ظاهری شبیه به فرمان تویوتا یاریس دارد و چراغ‌های جلو LED و چراغ‌های عقب کشیده‌تر شده‌اند.

از دیگر تجهیزات این خودرو سیستم کمک دنده برای سراشیبی‌ها، سیستم پارک خودکار، نمایشگر هدزآپ، سیستم خودکار روشن و خاموش کردن خودرو، سیستم ترمز ABS، هشدار خروج از لاین و سیستم تشخیص نقاط کور و …. هست که باعث شده این خودرو در بازار با قیمت حدودی 22 هزار دلار به فروش برسد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با خودروی جدید تویوتا ویوس 2018 بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا