مکمل بنزین
خبرداخلی

اگر معاینه فنی نداشته باشیم پلیس چه برخوردی می‌کند؟

معاینه فنی یکی از ضروریات هر خودرویی است که در ایران حرکت کرده و در صورت عدم وجود آن مورد بازخواست قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد ابتدا از جزئیات خودروهایی که نیاز به این معاینه دارند خبر نداشته و بخشی دیگر نیز از سر تنبلی یا عدم وجود وقت کافی از تمدید آن غافل می‌شوند که ضررهای بعضا سنگینی را به دلایل مختلف به آنها تحمیل می‌کند.

به گزارش چرخان، یکی از مسائلی که معمولا در اواخر شهریور و اوایل مهر مورد توجه پلیس قرار می‌گیرد موضوع معاینه فنی خودروهاست که به تبع این اتفاق مردم نیز به یاد تمدید معاینه فنی و اخذ کارت آن می‌افتند ولی بازهم دیده می‌شود که بعضی از افراد با سهل‌انگاری نسبت به این موضوع از مراجعه به مراکز معاینه فنی سر باز می‌زنند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزادیکی از مسائل مهم پیرامون گواهی فنی موضوع سرویس مدارس است که پلیس به شدت نسبت به معاینه فنی آنها تاکید داشته و به هیچ وجه اغماضی در مورد آنها انجام نمی‌دهد و به همین دلیل مدیر مراکز فنی تهران می‌گوید که این خودروها بدون نوبت می‌توانند در مراکز معاینه فنی حضور پیدا کرده و در اسرع وقت کارت خود را دریافت یا تمدید کنند که قطعا به دلیل اهمیت اخذ معاینه فنی برای این نوع از خودروها بسیار ضروری بوده و کمال همکاری برای این دست از خودروها انجام می‌شود.

سید نواب حسینی در پاسخ به سوالی پیرامون تسهیلات و اقدامات مربوط به مراکز معاینه در تهران گفت: ابتدا باید مردم توجه کنند که تمامی خودروهای عمومی با عمر بالای یکسال بایستی برای دریافت گواهی فنی اقدام نمایند. ما در سه ماه گذشته نسبت به فاز دوم کنترل طرح ترافیک و معاینه فنی اطلاع رسانی کردیم و قطعا نسبت به این موضوع حساسیت بالایی نشان خواهیم داد و با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: ما انتظار داریم مردم هر چه سریع‌تر به مراکز معاینه مراجعه کرده و این پروسه را طی کنند چرا که قطعا متضرر خواهند شد. خودروهای شخصی با عمر بالای 4 سال مشمول این طرح بوده و در صورت عدم دریافت این گواهی و با ورود به طرح ترافیک جریمه سنگین 50 هزار تومان روزانه را شامل خواهند شد. به همین دلیل مردم با مراجعه به مراکز مربوطه که دو و سه شیفته کار می‌کنند هر چه سریع‌تر گواهی خود را دریافت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا