Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جای خالی مدل‌های معروف نیسان در ایران

آمریکایی‌ها کدام خودرو نیسان را بیشتر می‌پسندند؟

سال 2017 روگ در رتبه چهارم خودروهای خریداری شده در آمریکا قرار داشت. شاسی‌بلندی که از طیف متنوع فناوری‌های روز دنیا برخوردار شده ولی فعلا تصمیمی برای واردات آن به ایران وجود ندارد.

آلتیما دومین خودرو نیسان در رتبه‌بندی پرفروش‌ترین‌ها در سال 2017 آمریکا بود که نام آن به عنوان خودرو جایگزین ماکسیما در ایران هم مطرح شد اما در نهایت با نوسانات ارز به صورت رسمی پای آن به بازار باز نشد. با این حال اگر مشکلی با خرید نیسان کارکرده ندارید به راحتی می‌توانید دومین خودرو پرفروش این شرکت در آمریکا را در دیوار پیدا کنید. برای مثال در آگهی‌های شهر اهواز و آبادان افراد زیادی هستند که حاضرند آلتیما خود را بفروشند. البته هنگام خرید نیسان کارکرده یا صفر در مناطق آزاد توجه کنید که امکان خارج کردن خودرو را از این مناطق ندارید. قیمت این خودرو در اهواز بین 90 تا 120 میلیون تومان است که برای یک خودرو خارجی با کیفیت بسیار به‌صرفه است.

پس از آلتیما، سنترا و ورسا و چند خودرو دیگر نیسان در این رده‌بندی جای گرفته‌اند که در ایران شناخته شده‌نیستند. از بین خودروهای نیسان در ایران، ماکسیما در آمریکا پرفروش‌تر از بقیه بوده‌است. همچنین بعد از آن نیسان جوک در آمریکا طرفداران زیادی دارد. برای داشتن ماکسیما راهی به جز خرید نیسان کارکرده نیست چراکه تولید آن سال 1391 متوقف شده و با وجود وعده‌های زیادی مبنی بر تولید دوباره آن، هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. ماکسیما در حال حاضر فقط در ژاپن و آمریکا تولید می‌شود و به دلیل عدم استقبال جهانی از آن نیسان از ورود قطعاتش به ایران جلوگیری کرد.4

سال 1390 قیمت ماکسیمای اتوماتیک 40 میلیون تومان بود اما امروز اگر بتوانید مدل همان سال را با قیمت 90 میلیون تومان پیدا کنید برد کرده‌اید. در سایت دیوار شهر تهران،  بیش از 10 آگهی مشابه سال 90 را پیدا می‌کنید که قیمت آن از 150 میلیون شروع و به بیش از 200 میلیون تومان می‌رسد. یک فروشنده هم برای همین مدل خودرو قیمت 215 میلیون تومان را انتخاب کرده است. ماکسیمای او 92 هزار کیلومتر کار کرده و رنگ و زدگی هم ندارد.

قیمت ماکسیما سال 91 نیز بیش از 250 میلیون است و به 300 میلیون تومان هم می‌رسد. با این بودجه همیشه سوناتا رقیبی برای ماکسیما بوده‌است. شما در بازار فروش خودرو دست دوم به سختی سوناتا مدل سال 1391 را پیدا می‌کنید که کمتر از 300 میلیون تومان ارزش داشته باشد. سوناتا هزینه‌های نگهداری و استهلاک پایین‌تری دارد اما هندلینگ ماکسیما قابل قبول‌تر از سوناتا است.

نیسان جوک هم در ایران به تازگی شناخته شده و به خاطر طراحی جدیدش برای سلیقه عمومی مردم آشناتر است. یکی از ویژگی‌های نیسان جوک هم همین طراحی آن است که اجازه نمی‌دهد همه افراد بر سر زیبا بودن آن توافق کنند. شجاعتی که فقط نیسان از پس اجرا کردن آن بر آمده است. پژو 2008 یکی از رقبای این کراس‌آور چینی بوده که در آخرین قیمت این دو با هم بیش از 100 میلیون تومان اختلاف قیمت داشته‌اند. پژو در آخرین سری این خودرو را 114 میلیون تومان فروخته اما جوک در سه مدل و با سه قیمت 190، 202 و 260 میلیون توما به فروش رفته است. با وضعیت کنونی که نمایندگان خودروسازی‌های خارجی سفارش قبول نمی‌کنند برای سوار شدن بر یک جوک باید راه خرید نیسان کارکرده را از سایت دیوار امتحان کنید. یک نیسان جوک پلاتینیوم آخرین مدل در این بازار حدود 450 میلیون تومان معامله می‌شود. اگر از چهره این خودرو خوشتان آمده و بودجه‌تان به این مقدار نمی‌رسد باید موردهای فروش جوک اسکای پک را بررسی کنید. با 270 تا 290 میلیون تومان می‌توانید صاحب یک جوک اسکای پک بشوید.

منبع : ویرلن

2 دیدگاه
  1. سید نادر افضلی می گوید

    سلام و درود ،کمپانی نیسان به جای نیسان جونیور{{آبی}} چه محصولی را تولید میکند؟؟
    با تشکر

  2. اتوخسروانی می گوید

    خودروهای نیسان از روزی که شروع به تولید کرده از نظر فنی فوق‌العاده بودن و از این پس هم این سیاست در تولیدات نیسان خواهد بود
    از آنجا که مدل‌های زیادی از این برند در ایران موجود نمی‌باشد ما این افتخار را داریم که با خودروهایی از برندهای دیگر ولی با کیفیت مشابه آنها در خدمت هموطنانمان باشیم
    منتظریم که شما را در شعب خود ملاقات کنیم 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.