مکمل بنزین
خبرداخلی

آزادسازی واردات خودرو با دلار 15000 تومانی انجام می‌شود!

آزادسازی واردات خودرو به یکی از مهم‌ترین خبر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده که همه فعالان بازار خودرو به اتفاق معتقدند که با این کار قیمت در بازار خودروهای خارجی کاهش خواهد یافت و در صورت عملی شدن آن می‌بایست شاهد کاهش حداقل 30 درصدی در قیمت بازار باشیم ولی واقعا آزادسازی واردات خودرو عملیاتی می‌شود و مجلس رای به این موضوع خواهد داد؟

به گزارش چرخان، بحث آزادسازی واردات خودرو این روزها از طرف دولت و مجلس مطرح شده و به نظر می‌رسد در حال مقدمه سازی برای رفع ممنوعیت واردات که در 31 مرداد ماه وضع شده هستند ولی یکی از نکاتی که هنوز مشخص نیست به چه روشی حل خواهد شد موضوع ورود ستاد اقتصاد مقاومتی است که بالاترین مرجع اقتصادی کشور بوده و به دلیل مصوبه ممنوعیت از سوی این ستاد، می‌بایست بالاترین مسئول کشور دستور مستقیم آزادسازی را صادر کند تا قابلیت اجرایی داشته باشد که این موضوع نیازمند رای قاطع مجلس به این اقدام است.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرودر همین راستا یکی از نمایندگان مجلس معتقد است که طرح واردات خودرو به زودی در مجلس مطرح و تصویب می‌شود و در این طرح همه زوایای ماجرا دیده شده و واردات صرفا با شرایطی انجام می‌شود که اولین شرط آن شفافیت در آن است که قطعا توسط نهادهای زیربط عملی می‌شود. واردکنندگان طبق این مصوبه بایستی گزارش ریز از فعالیت خود بدهند و صرفا طبق موارد لازم اقدام به واردات نمایند که قطعا منجر به کنترل و مدیریت بازار می‌شود.

این نماینده معتقد است که دولت نیز با جزئیات این طرح موافق بوده و مشکلی با اجرای آن نخواهد داشت. وی در ادامه افزود: دولت در بحث واردات محدود خودروهای خارجی نباید وارد شده و ارزی را برای این دسته از خودروها تامین کند. منبع و منشا تامین ارز این نوع از خودروها از منابع ارزی ایرانیان خارج از کشور یا منابع ارزی آزاد داخل کشور خواهد بود که قطعا منجر به مدیریت اوضاع این بازارها نیز می‌گردد.

واردات خودرو خودروهای وارداتیگفتنی است که با این طرح در حقیقت دلار 15 هزار تومانی برای واردات به رسمیت شناخته خواهد شد و تمامی قیمت خودرو بعلاوه تعرفه واردات و سایر هزینه‌ها نیز با این نرخ دلار محاسبه می‌شود که قطعا منجر به افزایش شدید ” قیمت رسمی و نمایندگی: محصولات خارجی خواهد شد.

البته گفتنی است که وضعیت فعلی بازار خودروهای خارجی به قدری آشفته هست که حتی با دلار 15 هزار تومانی نیز قیمت رسمی و نمایندگی نیز بسیار پایین‌تر از نرخ بازار آزاد بوده و عملا خرید از نمایندگی‌ها را برای مردم به صرفه‌تر از خرید از بازار آزاد خواهد نمود و همین دلیل منجر به پایین آمدن قیمت خودروهای خارجی در بازار می‌شود که این به شرط عدم افزایش دوباره قیمت ارز در بازار آزاد خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا