مکمل بنزین
خبر

چرا باید منتظر کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد باشیم؟

کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد یکی از مسائلی است که بسیاری از اهالی بازار پیرامون آن بحث می‌کنند و حتی عده‌ای بر این باورند که در بازار خودروهای خارجی به زودی یک سقوط آزاد را شاهد خواهیم بود. این موضوع در بازار خودروهای داخلی نیز وجود داشته و فعالان این بازار به دلایلی منتظر کاهش قیمت خودرو هستند که از جمله آن می‌توان به افزایش قیمت احتمالی خودروسازان اشاره کرد که با عرضه سنگین همراه خواهد بود!

به گزارش چرخان، در روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که حاوی یک نکته بسیار عجیب بود و آن هم افزایش قیمت 50 درصدی در راه محصولات خودروسازان داخلی است که حتی بعضی از منابع نسبتا موثق نیز آن را تایید کردند و این موضوع باعث شد تا بسیاری از فعالان بازار به تکاپو بیفتند و بخشی از دارایی خود را در بازار به پول نقد تبدیل کنند!

این خبر در حالی منتشر شد که همه اهالی بازار خودرو به خوبی به این موضوع واقف هستند که خودروسازان در حال حاضر چند ده هزار خودروی دپوشده در انبار دارند و در صورت ورود این تعداد از خودروها قطعا تقاضای مردم به شدت افت کرده و عملا بازار از دست دلالان خارج می‌شود. یکی از دلایل عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان نیز قیمت تمام شده بالاتر از قیمت فعلی خودروها بود که باعث میشد برای آنها صرفه اقتصادی نداشته و عملا با بهانه نبود قطعه که البته لزوما هم دروغ نبود دست از عرضه برداشتند و در عمل تلاش خاصی برای تامین قطعه نکردند.

سایپا کوییک در مقابل پژو 206

اما این خبر منتشر شد و حالا همه منتظر هستند تا با تامین نظر خودروسازان عرضه سنگین این شرکت‌ها آغاز شده و بازار به دست این شرکت‌ها بیفتد که قطعا با عرضه پراید 32 تا 35 میلیون تومانی با موعد تحویل مثلا یک تا دو ماهه قطعا خریداری برای پراید 40 میلیون تومانی فعلی وجود نخواهد داشت و این موضوع برای انواع خودروها نیز برقرار خواهد بود.

در بازار خودروهای خارجی نیز چند هزار خودرو وجود دارد که زمزمه‌هایی مبنی بر موافق رئیس جمهور با رفع محدودیت آنها شنیده می‌شود که البته همراه با شرط و شروطی است که وضعیت را برای شرکت‌ها تغییر می‌دهد ولی بحث ورود همین تعداد از خودروها به بازار آزاد قطعا منجر به کاهش تقاضای بسیار اندک فعلی شده و عملا فروشندگان که بعضا مردم عادی هستند برای فروش خودروی خود مجبور به کاهش قیمت می‌شوند که این اتفاق همراه با کاهش قیمت رسمی نمایندگی‌ها به چیزی در حدود 30 درصد خواهد رسید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. این چه مدل تحیلیل بی محتوایی است خودرو گران بشود. در قیمت کارخانه بازم عرضه نخواهد بود

    1. شما فکر می کنید واقعا ایرانخودرو و سایپا خودرو ندارند یا براشون نمی صرفه با این قیمتها ماشین بیرون بدهند؟

  2. تو این چهل سال اگر چیزی ارزون شده ، خودرو هم طبق اون تحربه ارزان میشود، تحلیل کاملا اشتباه …
    خودرو ساز هم حتی اگر قیمت تعیین شده ۵۰ درصد بیشتر بشه به همین منوال قطره چکانی دست مردم خودرو تحویل میده تا سود حاشیه حفظ بشه و مردم سرمایه گذاری کنن در خودرو نه صنعت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا