مکمل بنزین
گوناگونخبر

مزدا CX-3 مدل ۲۰۲۰ وارد خط تولید می‌شود!

مهندسان ژاپنی این روزها سخت در حال طراحی و ساخت نسل جدید مزدا CX-3 هستند، بنا به گزارش خبری Go Auto نسل جدید این مدل مزدا با نسل‌های پیشین خود تفاوت‌های زیادی دارد که شامل ابعاد بزرگتر و در نتیجه فضای بزرگتر با کارایی بیشتر است.

در بعضی از بازار کشورهای جهانی مدل CX-3 توانسته محبوبیت زیادی را به دست آورد و از این رو مسئولان مزدا تصمیم گرفته‌اند تا نسل جدیدی از این کراس‌اوور را برای بازار جهانی تولید کند. کراس‌اوور مزدا CX-3 دیگر پلتفرمی شبیه به Mazda2 ندارد و در واقع این نسل جدید پلتفرم خود را از Mazda3 اقتباس کرده که باعث شده سایزی شبیه به مدل‌های هیوندای کونا و تویوتا C-HR داشته باشد. البته بعضی از کارشناسان خودرو اعلام کرده‌اند که این مدل جدید طراحی شبیه به SkyActiv II خواهد داشت که نسبت به پلتفرم‌های دیگر قو‌ی‌تر و محکم‌تر طراحی شده است و می‌تواند سیستم تعلیق بهتری داشته باشد.

نسل دوم مزدا CX-3 به پیشرانه SkyActiv-X که احتراق فشرده پیشرفته بنزینی دارد مجهز می‌شود که نسبت به دیگر مدل‌های موجود در بازار ۳۰ درصد سوخت کمتری می‌سوزاند. این پیشرانه برای سری جدید Mazda3 در نظر گرفته شده که می‌تواند ۱۸۷ اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد و به جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک متصل شود.

هنوز جزئیات بیشتری از ابعاد و دیگر ویژگی‌های این خودرو منتشر نشده ولی به احتمال زیاد صندوق عقب این خودرو می‌تواند گنجایش بیشتر از ۲۶۴ لیتر داشته باشد چرا که ظرفیت مدل‌های موجود این مقدار است. به علاوه کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که نسل جدید این خودرو طراحی صندلی‌ جدید و کابین جدید با ارگونومیک و سیستم صوتی بهتری داشته باشد. قرار است نسل جدید مزدا CX-3 سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار جهانی شود. برای خبرهای بیشتر از این وسیله نقلیه و دیگر محصولات مزدا همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا