مکمل بنزین
خبرداخلی

افزایش قیمت 55 درصدی مدیران خودرو قانونی بوده است؟

مدیران خودرو از جمله شرکت‌های مونتاژ کننده محصولات چینی است که این روزها به دلیل بهم ریختگی بازار خودرو روزهای خوبی را در بحث فروش می‌گذراند چرا که بسیاری از محصولات این شرکت در بازار آزاد به قیمت رسمی رسیده و بعضا نیز بسیار فراتر از قیمت رسمی شرکت به فروش می‌رسند که حتی این موضوع در تیگو 7 نیز عملی نشده و بازار با 10 میلیون تومان قیمت کمتر اقدام به خرید و فروش می‌کند ولی افزایش قیمت 55 درصدی اخیر این شرکت قانونی بوده است؟

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی مدیران خودرو که از جمله شرکت‌های دارای محصولات چینی در کشورمان است به تازگی اقدام به افزایش قیمت 55 درصدی محصولاتش نموده است که به طور مثال در خودرویی مانند تیگو 5 می‌توان به افزایش قیمت حدود 70 میلیون تومانی اشاره کرد که عملا قیمت این خودرو را به قیمت بازار رسانیده و مشتریان را برای خرید مستقیم از مدیران خودرو تشویق می‌کند!

مدیران خودرولازم به ذکر است که این اتفاق در حالیست که سازمان حمایت از مصرف کنندگان متولی قیمت خودرو در بازار بوده و با توجه به سابقه این سازمان در کنترل قیمت‌ها در بازار به نظر می‌رسد نباید امیدی برای مدیریت این بهم ریختگی‌ها داشته باشیم ولی بسیاری از کاربران پیرامون قانونی بودن این افزایش قیمت ناگهانی مدیران خودرو سوال می‌کنند که باید بگوییم به طور کلی تصمیم این شرکت قانونی است و وزارت صنعت به شرکت‌های خودروساز اختیار افزایش قیمت را در خودروهای بالای 45 میلیون تومان داده است.

البته گفتنی است که افزایش قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان تا محدود 100 میلیون تومان نیز کمی با حساسیت وزارت صنعت و سازمان حمایت روبرو می‌شود ولی قیمت بالاتر از 100 میلیون تومان عملا وادی آزاد برای شرکت‌هاست تا بدون دغدغه قیمت‌های خود را بالا ببرند.

مدیران خودرواین شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تغییر ارز مورد استفاده این شرکت برای واردات قطعات موردنیازشان از ارز مرجع به ارز نیما را دلیل این افزایش قیمت دانسته‌اند. البته گفتنی است که این اتفاق قبل از این در چرخان پیش بینی شده بود و به زودی سایر شرکت‌ها نیز افزایش قیمت بالای 50 درصد را اعمال خواهند کرد.

سوال اینجاست که چرا شرکتی با این سابقه فعالیت در کشورمان هنوز مقدماتی را آماده نکرده تا حداقل چند درصد از محصولاتشان داخلی سازی شده و نیاز به ارزشان از بین برود? چرا با تغییر نرخ ارز دقیقا کل مبلغ خودرو به همان اندازه افزایش نرخ ارز بالا می‌رود که نشان دهنده وابستگی 100 درصد این شرکت به خارج از کشور است؟

مدیران خودروامیدواریم وزارت صنعت با حضور وزیر جدید صلابت بهتری پیدا کرده و به اوضاع بهم ریخته صنعت خودرو رسیدگی نماید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا