Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

هر آن‌چیزی که از صندلی‌ کودک خودرو باید بدانید

صندلی‌ کودک خودرو که به تازگی مصوبه اجباری شدن آن به صحن علنی مجلس رفته و در صورت تصویب به صورت مصوبه اجرایی برای پلیس ارسال می‌شود به یکی از دغدغه‌های جدید رانندگان و خانواده‌های دارای نوزاد تبدیل شده است که به همین دلیل و بهانه به سراغ اطلاعات کاملی از صندلی‌ کودک خودرو می‌رویم و زوایای مختلف و استانداردهای گوناگون آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

یکی از بهترین راه‌های حفظ جان کودک در خودرو استفاده از صندلی‌ کودک است که معمولا دارای انواع مختلفی است که بسته به کیفیت دارای قیمت‌های متنوعی است ولی چیزی که مشخص است الزامی بودن آن برای همه خانواده‌هایی است که دارای کودک هستند و برای نجات او در اتفاقات معمول رانندگی باید این هزینه کرد انجام شود. بدیهی است هر چه کیفیت صندلی خریداری شده بالا باشد قطعا امنیت آن نیز بالاتر می‌رود ولی اصولا وجود آن با هر کیفیت به مراتب بهتر از نبود این وسیله مهم در خودرو است.

صندلی‌ کودک خودرواما یکی از مشکلات مربوط به صندلی‌ کودک خودرو نحوه استفاده از آن است که مشخصا باعث می‌شود کارایی لازم را نداشته باشد و در مواقع ضروری ایمنی لازم را برای کودک شما تامین نکند. نکته بعدی اینکه علیرغم گفته ما پیرامون بالا بودن کیفیت صندلی با بالا رفتن قیمت آن نیز باید توجه کنید که انتخاب شما باید به سمت یک صندلی با مشخصات کودکتان باشد و ممکن است بهترین انتخاب برای شما یک قیمتی متوسطی داشته باشد که بهتر از آن برای شما حتی در اجناس با کیفیت وجود ندارد.

همچنین باید توجه کنید صندلی‌ کودک در خودرو باید به درستی و با استانداردهای لازم نصب شود و همه استانداردهای لازم در مورد آن رعایت شود تا ایمنی در بالاترین سطح برای کودک شما تامین گردد.

صندلی‌ کودک خودروراهنمای خرید صندلی کودک خودرو

برای خرید صندلی کودک خودرو نکات بسیار زیادی را می‌توان مطرح کرد ولی چند نکته بسیار مهم در استانداردهای جهانی وجود دارد که باعث می‌شود خرید این صندلی برای شما به راحتی و با خیال راحت انجام شود که در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • شاید مطرح کردن همچین نکته‌ای در اولین نکته در خرید صندلی‌ کودک خودرو عجیب باشد ولی در خرید صندلی دست دوم نهایت دقت را داشته باشید و حتی‌الامکان از خرید این‌گونه بپرهیزید ولی اگر مجبور به خرید این چنینی هستید حتما به تعداد سال‌هایی که از آن استفاده شده دقت کنید که بیش از 6 سال نبوده و به هیچ وجه شاهد تصادف شدیدی نبوده باشد حتی به شرط صحت ظاهری!
  • از خرید صندلی‌هایی که دارای اطلاعات مربوط به سازنده نیستند خودداری کنید
  • از خرید صندلی کودک خودرو که دارای زدگی، خردگی با هر عیب و اشکال کوچک ظاهری است خودداری کنید.
  • معمولا صندلی‌های معتبر دارای تاریخی هستند که توسط تولید کننده برای بهترین زمان مصرف قید می‌شود. در صورتی که از تاریخ مشخص شده خارج شدید ترجیحا از خرید آن صندلی خودداری کنید.

صندلی‌ کودک خودروصندلی خودرو مخصوص نوزادان

یکی از اشتباهات والدین در خرید صندلی خودرو این است که با خرید یک صندلی کودک چند ساله به نوعی صرفه جویی می‌کند و از آن برای یک نوزاد نیز استفاده می‌کنند که قطعا از نظر اندازه به هیچ مناسب او نبوده و ایمنی لازم را برای نوزاد برقرار نمی‌کند.

صندلی‌های خودرو مخصوص نوزادان به گونه ای طراحی شده است که از این صندلی تا 16 کیلوگرمی نوزاد و کودک می‌توان استفاده کرد و بعد از آن باید اقدام به تهیه صندلی دیگری برای کودکتان بکنید که قطعا تا حدود 10 سالگی برایش الزامی است چرا که مصوبه مجلس نیز برای همین موارد بوده و در صورت قانونی شدن مصوبه مذکور باید شاهد جریمه برای متخلفین از این قانون باشیم.

صندلی کودک خودرونکته مهم در نصب صندلی نوزاد این است که باید به صورت پشت به جلوی ماشین نصب شده و از پرت شدن نوزاد در هنگام تصادفات شدید جلوگیری نماید. معمولا در سنین نوزادی و تا وزن مذکور کودک توانایی نگهداری از گردن خود را نداشته و به طور کلی همه اجزای وی در برخوردهای شدید به جلو دچار آسیب می‌شوند.

البته گفتنی است که برای صرفه جویی در هزینه‌هایتان می‌توانید از این صندلی نوزاد به عنوان کری‌یر نیز بهره ببرید ولی باید توجه کنید که نگهداری بیش از حد نوزاد در این صندلی‌ها برای سلامتی و رشد او مضر است.

نحوه درست قرار دادن نوزاد در صندلی کودک خودرو

به طور کلی برای برقراری ایمنی در صندلی کودک به نکات بخش بعدی باید توجه کنید ولی بهترین راهنما همان دستورالعملی است که به همراه صندلی به شما داده می‌شود. به حساسیت و لطافت پوست کودک توجه کنید و عادات و رفتارهای او را مورد نظر قرار دهید. خم شدن به چپ و راست یا افتادن گردن به جلو از بدیهی‌ترین رفتارهای کودکانه است که باید برای تنظیم صندلی و احتمالا قرار دادن پارچه برای جلوگیری از آسیب دیدن او از بدیهی‌ترین کارهاست.

صندلی‌ کودک خودروچگونه باید صندلی کودک خودرو را نصب نماییم؟

  • صندلی کودک خودرو را باید در وسط صندلی عقب به صورت کاملا محکم و چسبیده به پشتی صندلی متصل کرده و با تست‌هایی که قطعا با آشنا هستید امنیت صندلی را کنترل کنید.
  • دستورالعمل‌های روی صندلی خودرو بهترین راهنما برای شماست. به دستورات آن عمل کنید و نکات آن را به کار ببندید.
  • در هنگامی که قصد محکم کردن محل صندلی با کمربند ایمنی خودرو را دارید به این نکته توجه کنید که باید تا حد امکان آن را فشار دهید و از محکم شدن آن مطمئن شوید. همچنین جابجایی صندلی نهایتا تا 3 سانتی متر در فشار شدید اجازه جابجایی وجود دارد و در صورت جابجایی بیش از این مقدار باید فکری به حال آن بکنید.
  • قبل از هر بار استفاده تست‌های ایمنی را انجام دهید و از شل نشدن صندلی مطمئن شوید.
  • هرگز نصب صندلی رو به جلو را تست نکنید چرا که حادثه یکبار رخ می‌دهد و برای همیشه برایتان عذاب آور خواهد بود.
  • به زوایه 45 درجه‌ای صندلی توجه کنید که نباید زاویه آن بیش از این مقدار باشد.
  • سر نوزاد بایستی حداقل 6 سانت از سر صندلی کوتاه‌تر باشد. در غیر این‌صورت ایمنی او کاهش پیدا می‌کند.
  • پتو و دیگر موارد گرمایشی را پس از بستن کمربند و سفت کردن جای صندلی روی کودک بیندازید. به هیچ وجه به جز یک لباس ساده و راحت تن نوزاد نکنید تا بتوانید نکات ایمنی را مو به مو و دقیق انجام دهید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.