مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی خودروی مفهومی مرسدس EQ Silver Arrow (ویدئوی اختصاصی)

چند ماه پیش خودروسازی آلمانی بنز کانسپت خودروی برقی مرسدس EQ Silver Arrow را رونمایی کرد. این خودروی اسپرت تنها پذیرای یک نفر سرنشین هست و با طراحی آئرودینامیک عالی و منحصر به فردش می‌تواند حداکثر سرعتی برابر 432.7 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

مرسدس EQ Silver Arrow با پیشرانه برقی با ظرفیت 80 کیلووات ساعت می‌تواند 738 اسب بخار قدرت خروجی تولید کند. شاید صدای اگزوز این کانسپت شبیه به خودروهای فرمول یک یا مرسدس AMG V8 نباشد ولی در درون خودرو حس رانندگی همانند خودروهای فرمول یک خواهد بود. به علاوه اسپویلرهای عقب خودرو که به صورت مثلث قرار گرفته‌اند نشان از هندلینگ بالای این کانسپت در سرعت‌های بالا هستند.جایگاه سرنشین خودرو در وسط این وسیله نقلیه طراحی شده است و اطرافش بدنه فیبر کربنی با قوس و انحناهای زیادی قرار گرفته است. همچنین رینگ‌های متالیک 24 اینچی با 168 پره توانسته‌اند زیبایی این خودرو را دو چندان کنند. با وجود اینکه مرسدس EQ Silver Arrow تنها یک نفر را در خود جای می‌‎دهد ولی فضای جلوی پای سرنشین 5.3 متر درازا دارد.

در درون کابین از بهترین مواد برای طراحی و ساخت استفاده شده‌ است که شامل صندلی تمام چرم و داشبورد تمام چوب گردو با آخرین سیستم‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات هستند. این خودروی مفهمومی یادآور خودروی طراحی شده w 125 حدود 80 سال پیش مرسدس هست که دوباره تجدید شونده آن مدل برای مهندسان آلمانی مرسدس هست. لوگوی EQ در قسمت‌های مختلف خودرو برای نشان دادن برقی بودن این کانسپت و لوکس بودن آن تعبیه شده است.

با یک بار شارژ کامل پیشرانه برقی می‌توان بیش از 402 کیلومتر را پیمایش کرد؛ از این رو بسیاری از افراد معتقدند این خودروی مفهمومی را می‌توان در آینده نزدیک در مسابقات فرمول E دید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با خودروی مفهومی مرسدس EQ Silver Arrow بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا