مکمل بنزین
خبر

خودروساز جدید ویتنامی، با قدرت در پاریس حاضر شد

نمایشگاه خودروی پاریس بعنوان یک اجتماع بزرگ جهانی، با حضور خودروسازان مختلف، فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون شاهد معرفی محصولات خوبی بوده‌ایم. اما دو خودرو در این نمایشگاه برای خبرنگاران جذابیت بیشتری داشته‌اند. سدان VinFast Lux A2.0 و کراس‌اوور Lux SA2.0، دو خودرو از برند تازه‌ تاسیس ویتنامی هستند که تکنولوژی و پلتفرم بی‌ام‌و را در خود جای داده‌اند. در زیر کاپوت این دو خودرو از موتور 2.0 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر، با تکنولوژی بی‌ام‌و بهره گرفته شده است. مدل سدان ۱۳۰ کیلووات قدرت را در اختیار دارد اما موتور قرار داده شده در کراس‌اوور این شرکت، توانایی تولید ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت را دارد.

سدان A2.0 بر پایه پلت فرم قبلی بی‌ام‌و سری 5 بنا شده، در حالی که کراس‌اور SA2.0 از پلتفرم قدیمی X5 بهره می‌برد و هر دو خودرو مجهز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هستند و نسخه دودیفرانسیل شاسی‌بلند این شرکت ویتنامی نیز قابل سفارش است. بنابرادعای VinFast، این خودروها برای ویتنام طراحی شده‌اند و بزودی نسخه مطابق با استانداردهای اروپا نیز عرضه خواهد شد. هر دو خودرو در ماه سپتامبر سال آینده در یک کارخانه سابق جنرال‌موتورز در Hai Phong واقع در 110 کیلومتری شمال هانوی تولید خواهند شد. همکاری نزدیک این خودروساز با جنرال‌موتور باعث شده تا زبان طراحی این شرکت تا حدودی شبیه به واکسهال و اوپل باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا