Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شرکت نوپای وینفست ویتنام و رونمایی از دو خودروی جذاب در پاریس!

وینفست (Vinfast) نام یک شرکت جدید ویتنامی است که امسال با رونمایی از دو خودروی جدید خود در نمایشگاه پاریس، نام خود را بر سر زبان‌ها آورد.

دو مدلی که این شرکت، از آن‌ها رونمایی کرده است، یکی LUX A2.0 سدان بوده و دیگری نیز LUX SA2.0 شاسی‌بلند است. وینفست برای طراحی این دو خودرو، از سبک اصیل و زیبایی طراحی ایتالیایی بهره گرفته و شرکت‌های طراحی مانند پینینفارینا (Pininfarina)، تورینو دیزاین، زاگاتو و ایتال دیزاین، مسئولیت طراحی خودروهای جذاب آن را برعهده‌گرفته بودند.

مدل سدان وینفست، با طراحی کشیده در قسمت جلو و همچنین طراحی کوتاه قسمت عقبی، شبیه ابر خودروی ایتالیایی آلفا رومئو Giulia و مدل شاسی‌بلند نیز با سبک طراحی خاص خود، ظاهری شبیه به شاسی بلندهای مزدا ژاپن را به خود گرفته است.

زیر کاپوت هر یک از این دو خودروی ویتنامی، یک موتور یکسان 2 لیتری 4 سیلندر توربو قرارگرفته که می‌تواند بازه قدرتی 174 تا 227 اسب بخار و همچنین بازه گشتاور 300 تا 350 نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده منتقل کند. مشتریان خودروی سدان می‌توانند بین این دو قدرت متفاوت انتخاب کرده درحالی‌که مشتریان مدل شاسی‌بلند، تنها حق انتخاب نسخه قوی‌تر آن رادارند.

 

 

همچنین، یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار A ZF نیز مسئول انتقال قدرت از قلب تپنده خودرو، به دیفرانسیل عقب بوده و در لوکس SA2.0، نسخه دو دیفرانسیل (AWD) نیز موجود است.

شتاب صفرتا صد سدان باقدرت 174 اسب بخار،8.9 ثانیه بوده درحالی‌که باقدرت 227 اسب بخار خود، در زمان 7.1 ثانیه، می‌تواند از حالت سکون، به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. شاسی‌بلند وینفست نیز، در نسخه دیفرانسیل عقب به زمان 8.9 ثانیه و در نسخه دو دیفرانسیلی خود، به زمان 9.1 ثانیه، برای صفرتا صد خود نیاز دارد.

اگرچه این اعداد و ارقام، روی کاغذ بسیار خوشایند و قابل‌قبول به نظر می‌رسند و شرکت‌های نوپای زیادی تاکنون وجود داشته‌اند که در ابتدای راه، خودروهای بسیار جذاب و عالی را معرفی کرده و بعدازآن شکست‌خورده‌اند اما باید گفت که وینفست از این قاعده جداست؛ زیرا این شرکت، علاوه بر همکاری با شرکت‌های طراحی خودرو ایتالیایی، یا جنرال موتور نیز همکاری کرده و قراردادهایی را با این غول صنعت آمریکایی بسته است. قراردادهایی که در آینده، خبر تولید محصولاتی به‌روزتر و با فن‌آوری‌های پیچیده‌تری را برای این شرکت جسور ویتنامی به ارمغان خواهند آورد.

منبع Motor 1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.