مکمل بنزین
خبر

رونمایی از فن آوری موتورسیکلت تبدیل شونده نظامی در آلمان!

شاید تاکنون با فیلم‌های جذابی مانند تبدیل شوندگان روبرو شده باشید. فیلمی که ایده اصلی ساخت آن را تبدیل روبات‌های جنگجو به ابر خودروهایی جذاب، تشکیل داده است. درواقع می‌توان این‌گونه گفت که ایده ساخت چنین خودروهای تبدیل شونده‌ای، علاوه بر جذاب و مهیج بودن، کاربردهای فراوانی نیز می‌تواند داشته باشد.

به‌تازگی و با همکاری دو شکرت از کشورهای ژاپن و ایالات‌متحده، طرح تولید یک موتورسیکلت جذابی به وجود آمده که باقابلیت تبدیل شوندگی خود، کاربردهای نظامی نیز دارد. پروژه‌ای که موسوم به MOSPEADA بوده که با همکاری مهندسان ژاپنی و شرکت بوستون دینامیک آمریکا، قرار است به مرحله تولید پروتوتایپ (نمونه اولیه) برسد.

اگرچه فن‌آوری تبدیل شوندگی، یک علم کاملاً طبقه‌بندی‌شده و محرمانه برای کشورهای صنعتی محسوب می‌شود، اما در ساده‌ترین حالت و برای این پروژه جدید می‌توان گفت که MOSPEAD، در حالت پایه خود، یک موتور سبک، سریع و قدرتمندی بوده که با فناوری تبدیل شوندگی خود، می‌تواند به یک مکعب کوچک محکم، یک هواپیمای بدون سرنشین و حتی به یک آدم‌آهنی باقابلیت‌های جنگی تبدیل شود.

یک سیستم MOSPEADA، از دو بخش تشکیل‌شده است. یکی همان وسیله نقلیه موتوری و دیگری نیز یک زره کاملاً مقاوم، با بالاترین فناوری روز دنیا است. این زره نیز شامل، یک زره داخلی باقابلیت تطبیق‌پذیری با بدن فرد موردنظر، دستکش و چکمه‌هایی است که با فناوری‌های مدرن و از جنس به‌اصطلاح Kevlar/Ballistic و مخصوص این پروژه خاص طراحی‌شده‌اند.

همچنین، داخل این زره مدرن، سیستم تهویه‌ای طراحی‌شده تا برای راحتی سرنشین خود، بهترین و بهینه‌ترین دما را تنظیم کند. شاید برایتان این سؤال پیش‌آمده باشد که انرژی این سیستم زره ای از کجا تأمین می‌شود؟ باید گفت که انرژی موردنیاز برای ساعت، حسگرها، کلاه‌خود مدرن و انواع ابزارهای به‌کاررفته در آن، از طریق یک سیستم انقلابی و کاملاً مدرن Kinetic (حرکتی) تأمین می‌شود.

اما بخش موتورسیکلت این طرح جذاب نیز، از طراحی‌های اولیه موتورسیکلت‌های ژاپنی، به‌خصوص سوزوکی OG کاتانا، الهام گرفته است. موتوری با وزن حدودی 181 کیلوگرم و با ارتفاع کمی بیشتر از 2 متر،MOSPEADA، به طرز شگفت‌انگیزی، یک وسیله‌ی سبک و کوچک است.

قلب تپنده این موتور نیز یک موتور کوچک اما قدرتمندی است که بااتصال به یک جعبه‌دنده فوق قدرتمند دو کلاچه 8 سرعته، وظیفه سنگینی را بر عهده دارد. طبق اطلاعات شرکت AramakiTech، توربین موجود در موتور این روبات تبدیل شونده، می‌تواند با هر سوخت قابل اشتعالی به کارافتاده و قدرت بی‌نظیر 300 اسب بخار را تحویل راننده بی‌مهابای خود دهد. قدرتی که برخلاف موتورهای موجود، به دوچرخ آن منتقل می‌شود.

البته اطلاعاتی در مورد سرعت نهایی موتور نیز درز پیدا نکرده اما طبق برخی خبرگزاری‌ها، سرعت نهایی این موتور با چنین قلب تپنده قدرتمندی، چیزی حدود 320 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین MOSPEADA، دارای یک موتوربرقی نیز است که در مواقع ضروری می‌توان بدون ایجاد کردن کوچک‌ترین صدایی و در «حالت سکوت» به چرخ‌های موتور، نیرو وارد کند.

اگرچه در این تصاویر، روبات MOSPEADA، بدون سلاح خاصی دیده می‌شود اما طبق بعضی تصاویر شرکت AramakiTech، این روبات قابلیت حمل انواع سلاح‌هایی مانند پرتاب‌کننده‌های موشک، سلاح‌های سبک ضدتانک و مسلسل‌های سنگینی را دارد که آن را تبدیل به یک سلاح اساسی و البته مهلک می‌کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا