مکمل بنزین
خبر

شارژرهای تسلا ضعیف‌تر از پورشه هستند

با رونق خودروهای الکتریکی، جدال برای ارائه خدمات برتر در بین کمپانی‌ها افزایش یافته است و همه این شرکت‌ها قصد دارند تا با سرعت به برترین جایگاه دست‌یابند. ظرفیت باتری و مدت زمان شارژ دهی در این خودروها بسیار اهمیت دارد و همین تفاوت باعث محبوبیت یک خودرو می‌شود. شارژ سریع این وسایل حمل و نقل نیز بسیار پر اهمیت است و اکنون کمپانی‌ها به ارائه تکنولوژی شارژ سریع دست یافته‌اند. در حال حاضر با توجه به اخبار منتشر شده، مقام اول در تکنولوژی شارژ سریع در اختیار برند آلمانی پورشه است. بر همین اساس کلائوس زلمر مدیرعامل بخش آمریکای شمالی پورشه اعلام کرده است که سدان تمام برقی این شرکت با نام تایکان در زمان شارژ باتری برترین خواهد بود.

شارژ فوق‌سریع، پورشه تایکان باعث می‌شود تا در زمان ۱۵ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت باتری پر شو یعنی چیزی شبیه به مدت زمان بنزین زدن در جایگاه‌های سوخت. جایگاه شارژ فوق‌سریع پورشه، در حال حاضر تنها در نمایندگی‌های رسمی شرکت وجود دارد اما این شرکت قصد دارد جایگاه‌های خود را در سرتاسر اروپا و آمریکا گسترش دهد و با این تفاسیر رقیب سرسختی برای جگوار و تسلا خواهد بود. در جایگاه‌های شارژ فوق‌سریع ۳۵۰ کیلووات تا ۸۰۰ ولت برق‌ به باتری تزریق می‌شود. این تکنولوژی باعث می‌شود با توجه به قانون مالیات کمتر خودروهای الکتریکی، توجه مردم به این محصولات بیشتر جلب شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا