مکمل بنزین
رپورتاژ

انتخاب از بین همه مدل‌های سری x بی‌ام‌و در ایران

در سال میلادی گذشته بیشتری رشد خرید ‌‌BMW  را سری x این خودرو تجربه کرد. پرشیا خودرو که نمایندگی این خودروساز آلمانی در ایران را دارد تنها مدل‌های x3، x4  و x1 را می‌فروشد. مدل‌های بی‌ام‌و x1 مدل سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ نسل اول این طراحی بوده اما از یک سال بعد با نسل دوم این خودرو روبرو می‌شویم که تفاوت‌های محدودی با هم دارند. هر دو سری خودرو طراحی اسپرتی دارد ولی تغییرات آنها آنقدر چشم‌گیر نیست. برای مثال در سری دوم ارتفاع صندلی بیشتر از قبل افزایش می‌یابد و بدنه آن تهاجمی و اسپرت‌تر شده است. این خودرو در سری x ارزان‌ترین قیمت را دارد برای همین در مقایسه با بقیه خودروهای بی‌ام‌و از قطعاتی با کیفیت پایین‌تر برخوردار بوده اما این مشکل در سری جدیدی رفع شده است.

زمانی که از آخرین نسل این خودرو رونمایی شد مدیرفروش پرشیا خودرو گفته بود که BMW X1سری جدید ضربه سختی به لکسوس NX وارد می‌کند. آنها اگرچه دیر وارد ساخت خودروهای شاسی‌بلند شدند اما سعی کردند به سرعت خود را به بازار برسانند.

در ایران به دلیل مجدودیت واردات خودرو بالا ۲.۵ لیتر خرید BMW مدل X1  به خاطر موتور دو لیتری‌اش یک برگ برنده محسوب می‌شود. اگر این خودرو را از نماینگی بخرید ضمانت‌نامه پنج ساله دریافت می‌کنید اما در شرایط کنونی باید به دنبال بررسی آگهی‌های فروشنده‌ها در سایت‌های فروش خودرو مانند دیوار بگردید تا یک مدل کم‌کارکرد آن را پیدا کنید. برای مثال کمی قبل آگهر از یک خودرو x1 سال ۲۰۱۷ با ۱۱ هزار کیلومتر کارکرد ثبت شده که ۷۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ آن بین ۵۰۰ تا ۵۴۰ میلیون تومان در بازار است.

فروش بالای این خودرو می‌تواند برخی را به تردید و شک بیاندازد که کدام مدل را بهتر است انتخاب کنند؟ در ایران علاوه بر x1، x3  و x4 هم وارد می‌شود. طراحی x4 از دو مدل دیگر جدیدتر است. این خودرو از نظر ظاهری شبیه به x6 است که در ایران وارد نمی‌شود. از تفاوت‌های این دو خودرو ابعادشان است که مدل ایکس ۴ ارتفاع کم‌تر ولی طول کشیده‌تری دارد. با این که وزن مدل جدیدتر حدود هشتاد کیلوگرم بیشتر شده اما تغییری در سرعت استاندارد آن پیش نیامده؛ یعنی هر دو مانند یکدیگر در ۶.۵ ثانیه می‌توانند ۱۰۰ کیلومتر را طی کنند ولی مصرف سوخت بنزین آن افزایش یافته‌است. با این حال قدرت خودرو جدیدتر مطلوب‌تر از x3 است که به پیشرانه پر قدرت‌تر آن مربوط می‌شود. البته اگر اهل سفر رفتن هستید بهتر است ‌‌‌‌x3  را بخرید که صندوق عقب بزرگ‌تری دارد.

مسئله مشترک این است که با خرید BMW از سری ‌‌x نباید انتظار طراحی‌های انقلابی را داشته باشید. برای همین طراحی x3 هم شباه زیادی به سریهای قبلی دارد. در طراحی این خودو جلوپنجره با تغییراتی همراه بوده که آن را زیباتر از سری قبلی کرده است. همچنین به دلیل بهبود کیفیت قطعات مصرف سوخت خودرو بهبود پیدا کرده است. اگر سری جدید این خودرو را ببینید متوجه نمای جذاب‌تر مه‌شکن‌ها در خودرو می‌شوید.

یک بی‌ام‌و ‌‌‌‌x3 سال ۲۰۱۶ را بسته به آپشن‌های آن می‌توانید بین ۶۰۰ تا ۷۲۰ میلیون تومان خریداری کنید. اگر هم مدل ۲۰۱۵ آن را پیدا کنید باید حداقل ۵۵۰ میلیون تومان داشته باشید. قیمت خودرو x4 مدل ۲۰۱۷ حداقل یک میلیارد تومان است. با پول یک x3 جدید می‌توانید هم یک x4 ۲۰۱۲ بخرید.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا