Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نیسان ایکس تریل را با چه خودروهایی مقایسه می‌کنند؟

کمتر خودروی شاسی بلندی یافت می‌شود که در آن تمامی سرنشینان احساس راحتی کنند و فضای کافی برای همه آن‌ها وجود داشته باشد. نیسان ایکس تریل اما یکی از آن شاسی بلندهایی است که داخلش به گونه‌ای طراحی شده که در آن خبری از تکان خوردن بیش از حد مسافران نیست. شرکت ژاپنی نیسان، ایکس تریل را در دو مدل 5 سرنشین و 7 سرنشین روانه بازار کرد. طراحی بی‌نظیر این خودرو در کنار کیفیت بالای سواری، فروش نیسان ایکس تریل را به رتبه قابل قبولی در سطح جهان رسانده است. بسیاری از خودروهای کمپانی نیسان به ایران وارد نمی‌شود، با این حال خبر خوب برای خریداران ایکس تریل آن است که این وسیله نقلیه در کشور هم توسط دلالان خرید و فروش می‌شود و هم در سایت دیوار آگهی‌های فروش نیسان ایکس تریل در تعداد زیادی به چشم می‌خورد. رقبای این خودرو، هیوندای سانتافه و تویوتا راو4 معرفی می‌شود که در ادامه به مقایسه ایکس تریل با این دو ماشین خواهیم پرداخت.

 ایکس تریل و تویوتا راو4

سال 2012 شرکت تویوتا خودرویی را به جهان نشان داد که ابهتش چشم‌ها را خیره کرد. راو4 خودرویی اسپرت با ظاهری خشن و البته دلبربا بود. با این وجود فضای خشک کابین و سیستم تعلیق از یک سو و سروصداهای زیاد هنگام سرعت بالا از سوی دیگر رفته رفته بر آمار فروش این خودرو تاثیری معکوس بر جای گذاشت. از مشترکات راو4 جدید و ایکس تریل می‌توان به وزن یکسان، حجم تقریبا مساوی باک و موتور و نوع آن یعنی 4 سیلندر 16 سوپاپه اشاره کرد. قیمت ایکس تریل اما کمتر از راو4 جدید است. به عنوان مثال در سایت دیوار تویوتا راو4 2017 با 2000 کیلومتر کارکرد به قیمت 610 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته در آگهی دیگری مدل 2017 این خودرو با 23 هزار کیلومتر کارکرد 570 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در همین سایت، فروش نیسان ایکس تریل 2017 صفر کیلومتر، 510 میلیون تومان آگهی شده است. در مورد دیگری، ایکس تریل 2017 در دیوار 480 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ایکس تریل و هیوندای سانتافه

از کنار نام سانتافه به راحتی نمی‌توان گذشت. خودرویی که کره‌ای‌ها در سال 2013 از آن رونمایی کردند و هنوز که هنوز است در بازار خرید و فروش وسایل نقلیه سبک و سنگین جزو بهترین خودروها به شمار می‌رود. سانتافه و ایکس تریل از نظر حداکثر سرعت در رقم یکسان یعنی 190 کیلومتر در ساعت قرار گرفته‌اند، وزن هر دو تقریبا برابر و موتورشان هم 4 سیلندر 16 سوپاپه است. با این حال سیستم تعلیق سانتافه نسبت به ایکس تریل کمی خشک‌تر است و گهگاهی در قسمت دنده‌های کمکی به مشکل می‌خورد. سانتافه با وجود آنکه قیمت بیشتری نسبت به قیمت فروش نیسان ایکس تریل دارد، از امکانات کمتری برخوردار است. مثلا سیستم مانیتور دید 360 درجه، چراغ‌های ال ای دی دوگانه، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های تمام چرم و … چند نمونه از این امکانات به شمار می‌رود. جهت اطلاع از قیمت‌های هیوندای سانتافه می‌توانید به سایت دیوار مراجعه کنید. در این سایت در یک آگهی سانتافه 2017 صفر سفیدرنگ، 540 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مورد دیگری سانتافه وارداتی فول آپشن، 570 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع : ویرلن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.