مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

10 خودروی جذابی که در نمایشگاه پاریس 2018 رونمایی شدند!

این روزها پاریس، شهر نورهای رنگارنگ، میزبان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو در جهان بوده و برندهای مختلفی که هر یک با هزار امید و آرزو وارد این نمایشگاه شده‌اند را در دل خود جای‌داده است.

با چرخان باشید تا 14 خودروی رونمایی شده در پاریس را که ارزش یک‌بار دیده شدن دارند را به شما عزیزان معرفی نماییم.

طرح اولیه اینفینیتی Project Black S

اگرچه تاکنون، شاهد طرح‌های مفهومی جذاب و زیادی از طرف این شرکت ژاپنی لوکس ساز بوده‌ایم، اما Black S، ازلحاظ ساختاری متفاوت‌تر از دیگر طرح‌های این شرکت است. خودرویی که موتور خود را از Q60 امانت‌گرفته است. این موتور 3 لیتری 6 سیلندر که از فن‌آوری توربو دوقلو استفاده می‌کند، توانایی تولید 400 اسب بخار قدرت را دارد.

اما به لطف استفاده از فن‌آوری «هیبرید دوگانه»، قدرت نهایی این خودرو، به عدد 563 اسب بخار می‌رسد. اگرچه اینفینیتی، طرح‌های گرافیکی زیادی را از خودروهای جدیدش که هرگز به تولید نرسیدند منتشر کرده است اما این بار خطر تولید را پذیرفته و یک نسخه از این خودروی جذاب را برای نمایشگاه پاریس به تولید رسانده است.

بی ام و سری 3

نسل جدید بی ام و سری 3 مدل 2019 که قرار است جانشین نسل قدیمی F30 شود، بر روی پلتفرم جدید موسوم به G20 سوار خواهد شد. این خودروی جدید در عین سبک‌تر و قدرتمندتر از نسل‌های قبلی خود بودن، کمی به برادر بزرگ‌تر سری 5 خود یعنی G30 نیز شبیه شده و قیافه بسیار جذابی را به خود گرفته است.

نسخه پایه 330i، از موتور 2 لیتری چهار سیلندر خود، قدرت 255 اسب بخار دریافت می‌کند. درحالی‌که M340i، با موتور 6 سیلندر خطی توربو خود، می‌تواند 382 اسب بخار را به زیر پای راننده منتقل کند.

مرسدس بنز GLE

سری GLE مرسدس، اگرچه جزء قدیمی‌ترین سری‌های خودرویی این نمایشگاه محسوب می‌شود اما مدل کاملاً جدید 2019 این شاسی‌بلند آلمانی، آن‌قدر جذاب‌تر و خوش‌قیافه‌تر از نسل‌های گذشته خود شده است تا رقیبی بسیار جدی برای خودروهایی مانند، ولوو XC90 و بی ام و X5 باشد.

قدرت این خودرو نیز از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر 255 اسب بخار و یا یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر 362 اسب بخار، به زیر پای راننده منتقل می‌شود. همچنین علاوه بر تغییرهای شگرف داخل کابین، اکنون GLE 2019، دارای سه ردیف صندلی شده که این خودرو را، در کلاس خود، رقابت‌پذیرتر از گذشته قرار می‌دهد.

پورشه 911 اسپیدستر Concept 2

بازهم یک خودروی جذاب، خوش‌رنگ و خوش‌چهره آلمانی دیگر که آدم در نگاه اول عاشق طراحی آن می‌شود. خودرویی که تنها 1,948 عدد از آن ساخته خواهد شد و بدون شک تاکنون تمامی آن‌ها پیش‌فروش شده‌اند.

911 اسپیدستر جدید، دارای قلب تپنده‌ای است که با 6 سیلندر و 4 لیتر حجم، توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت را دارد.

فراری SP1 و SP2

هردوی این خودروهای اصیل ایتالیایی، بر روی پلتفرم خودروی 812 سوپرفست سوار شده و هردوی آن‌ها می‌توانند 800 اسب بخار قدرت را از موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر خود دریافت کنند. خودروهایی که با طرح جذاب و باحالت خودروهای مسابقه‌ای خود، به نمایشگاه پاریس ورود کرده‌اند.

کیا e-Niro

شرکت کره‌ای کیا که در پی رونمایی از یک خودروی برقی برای بازارهای جهانی بود، اکنون با e-Niro وارد عرصه رقابت شده است. خودروی تمام برقی زیبایی که می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل، مسافت 455 کیلومتر را بپیماید.

به نظر می‌رسد که کیا نیرو برقی که ادامه نسخه‌های پلاگین هیبرید و هیبرید نیرو است، بتواند گوی سبقت را از شورلت بولت و حتی در بعضی موارد، از تسلا مدل 3 نیز ربوده و خود را باقدرت به رخ رقیبان بکشد.

هیوندای i30 فست بک N

خودرویی که تنها مخصوص بازار کشورهای اروپایی تولیدشده و دارای طراحی مدرن و به‌روزی نیز است.i30 فست بک، با موتور 4 سیلندر توربو خود، می‌تواند 272 اسب بخار قدرت تولید کند و این قدرت را از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته دستی خود به چرخ‌ها منتقل نماید.

طرح مفهومی اسمارت Forease

زمانی که صحبت از خودروهای برقی به میان می‌آید، شرکت اسمارت، ازجمله شرکت‌هایی است که نبردن نامش، ضرر زیادی به صنعت خودروسازی خواهد زد.این شرکت که از زیرمجموعه‌های مرسدس بنز محسوب می‌شود، به‌منظور تولید 20 سالگی خود، این طرح مفهومی کوچک و جذاب را رونمایی کرده است.

این خودروی تمام برقی شهری، مناسب کوچه‌های باریک و جاده‌های کشورهای اروپایی طراحی‌شده است.

بی ام و Z4

باوجود تمام خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور رونمایی شده در پاریس، جای خوشحالی است که یک خودروی اسپورت جذاب را نیز بین آن‌ها مشاهده کنیم. نسل جدید Z4، با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر و باقدرت تولید 255 اسب بخار و همچنین با یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر باقدرت 382 اسب بخار به مرحله تولدی رسیده است.

لکسوس RC

خودروی لکسوس RC 2019، اگرچه یک خودروی کاملاً جدید نیست اما می‌توان آن را یک نسخه بازطراحی شده دانست. تغییراتی که می‌تواند RC را به‌اندازه کافی، یک خودروی رقابت‌پذیر با خودروی اروپایی مانند BMW سری 4، گردانده و آن را در گوی رقابت نگه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا