مکمل بنزین
خبرداخلی

بازار خودرو همسو با قیمت دلار حرکت می‌کند؛خودرو در راه ارزانی

نوسانات بازار ارز باعث شده تا بازارهای موازی آن نیز دچار التهاب شده و عملا نوسانات بسیار عجیبی را تجربه کنند و به طور مثال در حالیکه تا چند ماه قبل کمتر کسی برای خودرویی مانند 405 مبلغی در حدود 35 میلیون تومان را به صورت نقد پرداخت می‌کرد ولی در حال حاضر نقدا با مبلغ 50 میلیون تومان معامله می‌شود که از جمله اثرات قیمت دلار در بازار خودرو است ولی به گفته سعید موتمنی این بازار به زودی شاهد ارزانی خواهد بود.

به گزارش چرخان، بازار خودرو این روزها وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند و بسیاری از خودروهایی که هفته‌های گذشته با پرواز قیمت‌هایشان مواجه شده بودند در حال حاضر با قیمت‌های منطقی‌تر معامله می‌شوند که پیش بینی‌ها را برای متعادل شدن بازار پیش برده است ولی این اتفاق با نوسانات قیمت دلار همراه است که به گفته سعید موتمنی، کاهش قیمت خودرو همپای کاهش قیمت دلار بوده است.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرورئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به وضعیت معاملات بازار خودرو گفت: به دلیل وضعیتی که در بازار ارز شاهد آن هستیم خریداری در بازار وجود ندارد و معاملات چندانی در بازار رخ نمی‌دهد. مشتریان منتظر هستند تا قیمت‌ها متعادل شده و بتوانند در فضای بهتری اقدام به خرید کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از مسائلی که قطعا به رونق گیری معاملات در بازار خودروهای داخلی و خارجی منجر خواهد شد ثبات در بازار ارز است که با کاهش قیمت دلار نیز این نکته مضاعف خواهد شد. در زمانی که شاهد صعود روزانه دلار بودیم، فروشنده‌ها نقش بسزایی در قیمت‌گذاری خودروهایشان داشتند ولی با کاهش قیمت دلار عملا این نقش کمتر شده و بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت خودرو در بازار خودرو خواهد بود.حالا این خریداران هستند که برای خودرو قیمت تعیین می‌کنند و با دست بالا وارد معامله می‌شوند!

خودروی خارجی خودروهای خارجیاین مقام مسئول که این روزها منشا بسیاری از اخبار صنعت خودرو به شمار می‌رود در ادامه گفت: کاهش قیمت ارز در بازار باعث شد تا شوک جدیدی به بازار وارد شده و عملا فروشندگان را برای عرضه خودروهایشان به بازار بکشاند و همین افزایش عرضه منجر به کاهش قیمت در بازار خودرو شد. در حال حاضر خودروسازان پیشنهاداتی مختلفی را به وزارت صنعت و شورای رقابت اعلام کرده‌اند که با افزایش قیمت محصولاتشان موافقت شده و عملا اقدام به عرضه خودرو در بازار نمایند ولی هنوز تکلیف آنها مشخص نشده است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت بازار خودروهای خارجی گفت: در این بازار نیز شاهد آن بودیم که با دلار 18 هزار تومانی نیز وضعیت معاملات تغییر چندانی نکرد ولی قطعا با روند نزولی قیمت ارز در بازار باید شاهد تعدیل قیمت‌ها در این بازار باشیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا