مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی آپریلیا از موتور سیکلت جذاب RSV4 RR 2019

در کنار موتورسیکلت‌هایی مانند  Tuono V4 و Shiver 900، موتور RSV4 RR شرکت آپریلیا نیز برای سال آینده میلادی تغییرات و جذابیت‌های بیشتری را به خود دیده است. درست مانند دو عضو دیگر از این خانواده ایتالیایی، اگرچه این تکامل مقداری ظریف اعمال‌شده است، اما آن‌قدر تفاوت ایجاد کرده تا بتوان روی آن، اسم تکامل را گذاشت.

بارزترین تغییر به وجود آمده، مربوط به تغییر زوایای موجود در طراحی این موتور خوش‌چهره بوده و تنها از طریق مقایسه یک‌به‌یک این زوایا در نسخه 2018 و 2019، می‌توان به وجود این تغییرات پی برد.

نماد شرکت آپریلیا که بر روی مخزن سوخت این موتور قرارگرفته، اکنون بیشتر مایل به خاکستری بوده و با خط‌های براق و صیقلی مشکی‌رنگی نیز تزئین شده است. رینگ‌های قرمزرنگ هنوز نیز با همان رنگ سابق بر روی نسخه جدید دیده می‌شوند اما در این مدل جدید، با مجموعه‌ای از دیسک‌های 13 اینچی باضخامت 5 میلی‌متر تزئین شده که هم ازلحاظ ایمنی بیشتر و هم طراحی جذاب‌تر، نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

در درون قلب تپنده 65 درجه‌ای 4 سیلندر RSV4، سیلندرها دارای پیستون‌هایی فوق سبک بوده و به همین دلیل نیز باعث کاهش هدر رفت عمل تراکم داخل سیلندرها و درنهایت، افزایش بهره‌وری موتور می‌شوند.

برای اولین بار، RSV4 می‌تواند به یک موبایل هوشمند متصل شده تا بتواند اطلاعات لازم را به گوشی ارسال کرده و از این طریق، راننده را در جریان تجزیه تحلیل داده‌ها قرار دهد. همچنین دارای یک سیستم فرمان صوتی و مدیریت تماس بوده که همه‌ی این امکانات از طریق صفحه‌نمایش رنگی TFT، جلوی دید راننده قرارگرفته‌اند.

این مدل جدید همچنین با مجموعه امکانات الکترونیکی موسوم به APRC همراه شده که قابلیت‌هایی مانند کنترل کشش موتورسیکلت، کنترل چرخ‌ها، کنترل حرکت دقیق موتور، انتقال سریع موتور از نقطه‌ای به نقطه دیگر، محدودکننده سرعت و حتی کروز کنترل را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد.

شرکت آپریلیا بازهم جلوتر رفته و به مشتریان خود، امکانات و سیستم‌های فراوانی را به‌عنوان آپشن ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند موتور دلخواه و سفارشی خود را بسازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا