مکمل بنزین
خبرداخلی

چه مانعی بر سر تحویل خودروهای پیش فروش شده وجود دارد؟

تحریم‌های آمریکا علیه خودروسازی ایران نه تنها بحث حضور شرکت‌های خارجی در کشورمان را دچار مشکل کرده و عملا همگی آنها را از بازار خودروی ایران خارج نموده است، بلکه خودروهای داخلی را نیز دچار مشکل کرده و اولین نشانه آن تحویل خودروهای پیش فروش شده شرکت‌های ایرانی است که به شدت ضعیف شده و بعضا دیده می‌شود که بسیاری از خودروها با موعد تحویل 3-4 ماه گذشته نیز تعیین تکلیف نشده‌اند!

به گزارش چرخان، در حالیکه به نظر می‌رسید که خودروسازان اقدامات لازم را برای وضعیت تحریمی پیش رو انجام داده باشند و حداقل تا پایان سال مشکلی برای تامین قطعات خودرو نداشته باشیم ولی این اتفاق رخ نداد و در همان روزهای ابتدایی تحریم‌های جدید مشخص شد که بسیاری از شرکت‌های داخلی عملا قطعه‌ای برای استفاده در تولید خودرو ندارند و به سختی برای تامین این قطعات تن می‌دهند!

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودروبه طور مثال شرکت خودروسازی پارس خودرو که یکی از شرکت‌های پرمشکل در این زمینه محسوب می‌شود و ماجرای محصولات گروه رنو این شرکت به یکی از جنجالی‌ترین خبرهای صنعت خودرو تبدیل شده و به تازگی صرفا توانسته سری اول خودروهای ثبت نامی خردادماه را به مشتریان تحویل دهد که با تاخیر بسیار زیاد و پس از شکایت‌های فراوان عملیاتی شد.

همچنین از ایران‌خودرو نیز خبر می‌رسد که این شرکت نیز در تحویل خودروها مشکل داشته و طبق اطلاعیه‌های روابط عمومی این شرکت، عدم وجود بعضی از قطعات خاص برای خودروهای مختلف یکی از دلایل اصلی این بدقولی‌ها رد تحویل خودرو است.

خودروسازان می‌گویند که هزینه بالای تولید و نبود قطعات لازم برای این کار باعث شد تا مجبور شوند تولید خود را کاهش داده و این کاهش تولید نیز عملا منجر به عملی نشدن تحویل خودروها در موعد مناسب گردد. آنها به دنبال لایحه‌ای هستند تا طبق آن افزایش قیمت خودروها به صورت رسمی بر اساس قیمت بازار شده و عملا 5 درصد زیر قیمت بازار اقدام به فروش محصولاتشان نمایند که این موضوع باعث افزایش قیمت 50 تا 100 درصد قیمت رسمی خودروها خواهد شد!

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شدهبه نظر می‌رسد که این کاهش تولید برای خودروهای پیش فروش شده به یک بازیچه برای خودروسازان تبدیل شده تا با تحت فشار قراردادن سیستم‌های مختلف دولتی کشور، مجوز این افزایش قیمت را اخذ کرده و تعادل را برقرار کنند. آنها معتدند که بسیاری از تقاضای خرید موجود صرفا تقاضای سفته بازی است و تقاضای واقعی نیست و با قیمت گذاری مناسب می‌توان شاهد حذف این تقاضای غیر واقعی بود و خودروهای پیش فروش شده را به موقع تحویل داد.

از سوی دیگر حتی خودروهای آماده شده در انبار خودروسازان به دلیل مشکلات مربوط به کامیون داران به شهرهای مختلف حمل نمی‌شوند و خودروهای پیش فروش شده در انبارها باقی مانده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. طبق قانون مصوب هیآت وزیران که به امضا معاون اول ریس جمهور رسیده خودزوهای پیش فروش که موعدتحویلشان گذشته با افزایش قیمت برای تحویل محاسبه نکنند

  2. شماروقسم میدم به خدا ماشینمونوبدین به خدامریض شدیم انقدباموتور زن وبچه رو بردیم بیرون
    خواهش میکنم به خدامستاجرم ماشین حواله ای خریدم راه برگشت ندارم یعنی انقدانصاف ورحم دارین به بچه چهارساله رحم کنید گناهمون چیه6ماه منتظریم لاعقل دعوت نامه بیاد خیالمون راحت بشه…

  3. دوستان همه از طریق سایت حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سایپا شکایت کنیم.. حتی شما دوست عزیز که 1 ماه از موعد مقرر تحویل ماشینتون گذشته.. تا کسانی که خیلی بیشتر گذشته.. لطفا متحد باشیم.. تلفنی هم میشه.. یجایی اقدام کنیم.. تا به ریش ملت نخندن..
    ازین لینک میتونید ببینید چطور شکایت خودتون رو به چند روش ثبت کنید
    http://cppo.mimt.gov.ir/general_content/287138-راهنمای-دریافت-رسیدگی-به-شکایات-مردمی-پیرامون-کالا-خدمات.html?t=محتوای-عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا