مکمل بنزین
گوناگونبرترین‌هاخبر

کدام شرکت خودروسازی دنیا صاحب باارزش‌ترین برند دنیاست؟

شرکت‌های خودروسازی بین المللی به شدت در رقابت با یکدیگر حریص هستند و برای استفاده از هر لقب و عنوانی برای تبلیغات خود تلاش کرده که قطعا این عناوین به با ارزش شدن برند آنها می انجامد. به تازگی لیستی از باارزش ترین برندهای خودروسازی دنیا منتشر شده که نتایج آن نشان میدهد تغییرات جالب توجهی در بین شرکتهای مختلف ایجاد شده است.

به گزارش چرخان، موسسه اینتربرند یکی از موسسات شناخته شده در زمینه رتبه بندی شرکت‌های مختلف است، در جدیدترین گزارش خود از لیست جدید با ارزش‌ترین برندهای خودروسازی رونمایی کرده است که آمارهای ارائه شده برای سال 2018 بوده است.

شاید قابل پیش بینی بود که مرسدس بنز به عنوان لوکس‌ترین و با ارزش‌ترین برند در این حوزه شناخته شود. البته سقوط رتبه تویوتای ژاپن نیز از جمله اتفاقاتی است که به نظر می‌رسد باید مدیران این شرکت را نگران کند. در حالی که این برند ژاپنی برای سالیان سال با ارزش‌ترین برند این صنعت شناخته میشد حالا جایگاه خود را به دایملر آلمان؛ شرکت مادر بنز داده و حالا آلمانی‌ها سردمدار اصلی این حوزه شناخته می‌شوند.

البته گفتنی است که ارزش برند مرسدس بنز در لیست کلی در رده هشتم قرار داشته و رتبه اول صنعت خودرو در اختیار آن است. البته گفتنی است که حضور این برند در بین 10 برند برتر دنیا برای اروپایی ها بسیار مغتنم و مهم بوده چرا که تنها برند اروپایی حاضر در این لیست آمریکایی است.

خودروسازی مرسدس بنزارزش برند مرسدس بنز در لیست جدید منتشر شده چیزی در حدود 49 میلیون دلار افزایش یافته و نرخ رشد ارزش برند این شرکت بسیار قابل توجه بوده است. به نظر می‌رسد که سیاست‌های کلی این شرکت در زمینه تولید خودرو و تغییراتی که در یکی دو سال اخیر شاهد آن بودیم در این افزایش ارزش بی تاثیر نبوده است.

گفتنی است که این موسسه در بررسی برند به مواردی چون نوآوری، انعطاف‌پذیری و اصالت در طراحی توجه داشته و مرسدس بنز را از این نظر به عنوان بهترین برند صنعت خودروسازی ارزیابی کرده است. همچنین مواردی از جمله نقش برند در فرایند تصمیم‌گیری خرید، عملکرد مالی محصولات و خدمات برند و قدرت برند در رابطه با حفاظت از درآمد آتی از جمله معیارهای اینتر برند برای اعلام با ارزش‌ترین برند در این حوزه بوده است.

از دیگر شرکت‌های خودروساز می‌توان به بی‌ام‌و اشاره کرد که در جایگاه سیزدهم قرار گرفته و فاصله زیادی با رقیب پرآوازه خود دارد. اگر مشتاق دانستند رتبه‌های نخست این رده بندی هستید باید بگوییم که اپل، گوگل و آمازون در صدر این لیست دیده می‌شوند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا