مکمل بنزین
خبرداخلی

توصیه‌های مهم مراقبت از خودرو برای مسافرین اربعین

اربعین حسینی که چند سالی است مورد توجه ویژه زائران ایرانی برای سفر به کربلا قرار گرفته، نزدیک است و بسیاری از مردم به دنبال حضور در این راهپیمایی باشکوه هستند. دو مرز مهران و چذابه از اصلی‌ترین مبادی ورودی به عراق هستند که اکثر افراد با خودروی شخصی به این مرزها مراجعه می‌کنند و با پارک خودرو در پارکینگ‌ها ادامه سفر خود را طی می‌نمایند که برای مراقبت از خودرو باید نکاتی را رعایت کنند.

بسیاری از افراد به گمان حضور مطمئن در راهپیمایی اربعین و همچنین عدم پرداخت هزینه به ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام به سفر با خودروی شخصی می کنند که معمولا کارشناسان به دلایلی که در ادامه می‌گوییم این اقدام را مناسب نمی‌دانند ولی اگر شما نیز قصد سفر با خودروی شخصی تا مرز را دارید پیشنهاد می‌کنیم که به نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم توجه نمایید.

رمضانی کارشناس فنی امداد خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خدمات امدادی در سه مرز خروجی کشور گفت: یکی از نکات مهم در زمینه خدمات امدادی حضور 300 اکیپ در سه مرز خروجی کشور است که به خودروهای دارای مشکل کمک می‌کنند. البته گفتنی است که 70 اکیپ سیار برای امداد خودرو در مرز خسروی تدارک دیده شده که در صورت عدم بازگشایی این مرز، اکیپ‌های در نظر گرفته شده برای این مرز در بین مرزهای دیگر تقسیم خواهند شد تا روند خدمات رسانی به این مرزها بهتر شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات معمول بین مسافرین اربعین گفت: یکی از مشکلات اصلی زائرین اربعین در این ایام مشکلات مربوط به باتری و سوئیچ خودرو است! خودروهای زائرین اربعین معمولا چیزی در حدود 10-15 روز در پارکینگ باقی می‌مانند و طبیعتا روشن نمی‌شوند و به همین دلیل دچار خواب باتری شده و عملا برای حرکت دچار مشکل می‌شوند. ما به این دسته از زائرین که با خودروی شخصی به مرزهای کشور مراجعه می‌کنند توصیه می‌کنیم حتما سرباتری را جدا کنند و با این کار ساده از مشکلات مربوط به باتری جلوگیری نمایند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مشکلات مربوط به خودروهای پارک شده در مرزها مشکلات مربوط به سوئیچ است که برای این مشکل نیز توصیه می‌کنیم حتما سوئیچ یدک را به همراه داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل از آن استفاده کنند.

این کارشناس در پایان گفت: یکی دیگر از توصیه‌های ما برای زائرین این راهپیمایی پارک خودرو در مکان‌های مناسب است! حتی الامکان از پارک خودرو در مکان‌هایی که احتمالا سیلاب وجود دارد خودداری کنند چرا که بارش باران محتمل بوده و بدین ترتیب احتمال مشکل برای خودرو وجود دارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا