مکمل بنزین
خبرداخلی

بهترین و بدترین خودروهای تولید داخل مشخص شدند (مهر 97)

هر ماه انتشار گزارش بهترین و بدترین خودروهای تولید داخل به یکی از خبرهای جنجالی در حوزه خودرو تبدیل می‌شود که به نظر می‌رسد برای بسیاری از خودروسازان در شرایط عادی به عنوان یک تبلیغ بسیار مهم و یا در صورت عدم دریافت ستاره‌های لازم به یک ضد تبلیغ بسیار بزرگ تبدیل می‌گردد ولی انتشار این گزارشات در زمان حاضر صرفا  یک اقدام روتین ماهانه است که ما نیز آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش چرخان، هر ماهه آمارهای مربوط به خودروهای با کیفیت و بی‌کیفیت توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نهاد وابسته به وزارت صنعت ارایه می‌شود که قبل از نوسان‌های اخیر و در زمان ثبات بازار خودرو به یک منبع مهم برای خرید خودرو شناخته می‌شد؛ حالا صرفا به آماری برای بیشتر کردن آلام و دردهای بازار خودروی کشور و خریداران تبدیل شده که صرفا مجبورند برای عدم کاهش ارزش پول‌شان این خودروها را بخرند و عملا با پولی در حدود 30 تا 80 میلیون تومان صاحب خودروی بی کیفیت شوند.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرواولین رده قیمتی، خودروهای زیر 25 میلیون تومان هستند که صرفا خانواده پراید در آن حضور دارند که البته به زودی قیمت آن به بالای 25 میلیون تومان افزایش خواهد یافت ولی به هر حال پراید 111 بدترین خودروی حاضر در این گروه خودروهای تولید داخل است.

دومین رده قیمتی نیز به خودروهای 25 تا 50 میلیون تومانی تعلق دارد که خودروهای پژو 207 اتوماتیک، تندر 90 پلاس اتوماتیک، تندر 90 پلاس، پژو 207 و پارس تندر توانستند چهار ستاره کیفی را در خودروهای تولید داخل از موسسه دریافت نمایند.

همچنین در این رده قیمتی شاهد حضور خودروهای تندر 90، تندر 90 پارس خودرو رانا، برلیانس H230، دنا پلاس، پژو 206 SD , پژو 206 دارای سه ستاره کیفی هستیم که نسبت به ماه گذشته تغییری نداشتند. همچنین گفتنی است که NEW MVM315، دنا، پژو پارس کرمانشاه، پژو 405 خراسان، سورن، سمند تبریز، ساینا، تیبا 2، تیبا و پژو پارس صرفا قادر به دریافت دو ستاره کیفی شدند.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپادر رده قیمتی خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان نیز بسترن بی 30 توانست با دریافت چهار ستاره کیفیت بهترین خودروی این رده قیمتی شد و چانگان CS35 آریزو 5، MVMX22، برلیانس H330 اتوماتیک، آریو اتوماتیک نیز با دریافت سه ستاره کیفیت در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان نیز با حضور اکسنت برای اولین بار در این گزارش شاهد خودروهای چهارستاره‌ای از جمله هیوندای ACCENT، کیا سراتو، هیوندای I20 و هاوال H2 هستیم. خودروهای هایما S7 اتوماتیک، تیگو 5 و JAC-S۵ مشمول دریافت 3 ستاره کیفیت شدند و طبق روال ایکس 33 مدیران خودرو بدترین خودرو در این رده قیمتی شناخته شد.

در سری خودروهای بالای 100 میلیون تومان شاهد تغییر خاصی نبودیم و پژو 2008، نیومزدا 3 و سوزوکی گرند ویتارا توانستند طبق روال معمول 4 ستاره کیفی را از آن خود کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا