Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جذاب، زیبا، قدرتمند؛ نگاهی به وانت هایی از برندهای مختلف دنیا!

در دنیای خودروهای وانت یا به‌اصطلاح پیکاپ امروزی، اگرچه می‌توان تمامی آن‌ها را در زمره جذاب‌ترین خودروهای سواری برشمرد اما در بین آن‌ها، وانت‌هایی هستند که هم از لحاظ طراحی و هم مشخصه‌های دیگر فنی و غیر فنی، برتری خاصی نسبت به همنوعان خود، دارند.

با چرخان باشید تا تعدادی از این وانت‌های جذاب و برتر بازارهای جهانی را به شما عزیزان معرفی نماییم:

بی ام و E30 M3

بی ام و M3 یک خودروی نمادین سدانی بود که در طول چندین سال در قرن بیستم، به موفقیت‌های زیادی دست‌یافت. خودرویی که این شرکت باواریایی، نسخه وانت آن را نیز در سال 1986 به تولید رساند. وانتی که با تکامل‌های صورت گرفته روی آن و با یک موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر، می‌توانست 200 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده منتقل کند.

بی ام و E92 M3

دومین وانت M3 شرکت بی ام و، از روی نسل E92 کوپه این شرکت متولد شد. خودرویی که با موتور حجیم 4 لیتری 8 سیلندر خود حرف زیادی برای گفتن دارد. همچنین، سقف موجود روی این نسل جدید، برخلاف نسل قبلی، تاشو نبوده و یک سقف ثابت‌شده است. با وجود اینکه E92 تنها در حد یک طرح مفهومی به تولید رسید، اما تعدادی نسخه دست‌ساز آن در اروپا و آفریقای جنوبی به دست مشتریان رسید.

دوج رم SRT 10

ساختن وانت توسط این برند آمریکایی، درست مانند روز چهارم جولای (روز استقلال آمریکا) برای این شرکت قلمداد می‌شود. شرکتی که با ساخت یک وانت غول‌پیکر و استفاده از موتوری که در دوج وایپر دیده می‌شود، دست به یک شاهکار زده است.

قلب تپنده فوق حجیم این خودرو، یک موتور 8.3 لیتری 10 سیلندر است که 500 اسب بخار قدرت و 712 نیوتون متر گشتاور را تقدیم راننده جسور خود می‌کند. موتوری که این خودروی سنگین را در کمتر از 5 ثانیه، از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

شورلت SSR

بازهم یک وانت آمریکایی دیگر که طراحی جذاب و نمادین آن به اوایل سال 2000 میلادی بازمی‌گردد.SSR که مخفف (Super Sport Roadster) بوده، علاوه بر اینکه در کلاس خودروهای وانت طراحی‌شده بود، یک خودروی کانورتیبل (Convertible)، نیز به‌حساب می‌آمد.

خودرویی که زندگی خودش را با یک موتور 5.3 لیتری 8 سیلندری شروع کرده بود که قدرت 300 اسب بخار را به چرخ‌های خودرو انتقال می‌داد. تا اینکه در سال 2005 با به‌روزرسانی که روی آن انجام گرفت، یک موتور 6 لیتری 8 سیلندر باقدرت 390 اسب بخار روی آن قرار گرفت.

مرسدس AMG G63 6*6

یک خودروی اصیل آلمانی و متعلق به شرکت خلاقی که آن را در قالب سری G خود به تولید رسانده بود. شاید در بین وانت‌های موجود در جهان، کمتر وانتی را بتوان پیدا کرد که قدرتمندتر، جذاب‌تر و البته تهاجمی‌تر از G63 شش چرخ باشد. خودروی آفرودی که درواقع برای نیروهای نظامی استرالیا و با یک موتور 5.5 لیتری 8 سیلندری به تولید رسید که قدرت عالی 536 اسب بخار را تولید می‌کند.

در کنار این ظاهر جذاب و موتور قدرتمند، این خودرو همچنین با امکانات سخت‌افزاری مانند محورهای چرخ جابجا شونده و قفل مخصوص دیفرانسیل‌ها نیز همراه بوده که به‌نوبه خود، نشان از یک خودروی تمام‌عیار را در خود به نمایش می‌گذارد.

فولکس‌واگن Type 2

این خودرو، ابتدا به‌عنوان یک ون و سپس در قالب یک مینی‌بوس به تولید رسید؛ اما در ادامه حیات خود، فولکس‌واگن نسخه پیکاپ یا همان وانت آن را نیز به بازار عرضه کرد. وانتی که با فضای باری بزرگ و مناسب خود، کمک‌حال بزرگی برای کشاورزان محسوب می‌شد.

وانت Type2، برای اولین بار در سال 1967 به تولید رسید و تولید آن تا سال 2013 در برزیل ادامه داشت.

طرح مفهومی مینی پیسمن(Paceman) ادونچر

اگرچه شرکت مینی نیز سابقه‌ای در تولید وانت دارد اما این شرکت در سال 2014 تصمیم به تبدیل خودروی مدل Paceman خود به یک وانت را گرفت. اگرچه این طرح مفهومی، زیاد مناسب حمل بار نیست، اما زیر کاپوت آن،‌یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو نهفته است که 184 اسب بخار قدرت را به راننده خود هدیه می‌دهد.

موتوری که در زمان 7.8 ثانیه، این وانت خوش‌چهره را از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. رنگ سبز جنگلی پیسمن و استفاده از تایرهای مخصوص آفرود اگرچه به جذابیت‌های بصری آن افزوده است اما مینی این خودروی جذاب را تنها در حد یک طرح مفهومی و نه یک مدل تولیدی نگاه داشته است.

لامبورگینی LM002

شرکت خوش‌سلیقه و خلاق ایتالیایی، لامبورگینی، در بحث وانت‌های قدرتمند نیز واردشده و قصد ندارد جای پای خود را در این رقابت خالی بگذارد. اگرچه ممکن است خیلی‌ها، LM002 را یک شاسی‌بلند قلمداد کنند، اما این خودرو بیش از اینکه در کلاس شاسی بلندها جای بگیرد، یک وانت است.

البته ممکن است فضای باری آن مناسب بارگیری‌های بسیار سنگین نباشد (این خودرو، برای کاربردهای نظامی تولیدشده است) اما موتور قدرتمند 5.2 لیتری 12 سیلندر آن، توانایی تولید 444 اسب بخار قدرت را داشته و حرف زیادی برای گفتن دارد.

پراید 151 

خلاقانه ترین تولید تاریخ بشر در حوزه تولید وانت بی شک مربوط به پراید 151 کمپانی سایپا است! محصولی که با وجود داشتن یک موتور بسیار قدرتمند و طیف کاملی از امکانات و آپشن های به روز دنیای خودرو، می تواند برای خرید آخر هفته یک خانواده 2 نفره به کمک شما بیاید!

منبع Carbuzz
1 نظر
  1. عرفان می گوید

    وای اخری عالی بوددددد
    خخخخخ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.