مکمل بنزین
رپورتاژ

خرید خودرو با کمتر از 30 میلیون تومان

فرآیند خرید ماشین ممکن است یکی از سخت‌ترین و بیزارکننده‌ترین کارهای زندگی باشد. معامله و چانه زدن با دلالان، عدم کفایت بودجه، شک و تردید و … دلایل کافی برای اثبات این ادعا است.

یادتان نرود، برای بسیاری از مردم خودروی شخصیشان بخش قابل توجهی از هویت آن‌ها است. با این وجود به هر حال تصمیم برای خرید یا تعویض وسیله نقلیه، واقعیتی است که روزی سراغ همه ما می‌آید. اما چگونه می‌توان معامله‌ای انجام داد که در عین حال هم  بهترین باشد، هم موجب ذخیره پول شود و مهم‌تر از هر چیزی، کمترین استرس را به خریدار بدهد؟ حالا باید به سراغ مهم‌ترین بخش قضیه برویم. بودجه‌ای که در دست دارید چقدر است؟ نظرسنجی که اخیرا در یکی از سایت‌های تخصصی خرید و فروش خودرو صورت گرفته بود، نشان داد 65 درصد افراد، به دنبال خرید خودروی کمتر از 30 میلیون هستند. خرید پراید صندوق دار کارکرده، ام وی ام 110، رنوهای مدل قدیم، پژو 405 و 206 و برخی مدل‌های تصادفی خودروهای دیگر نیز گزینه‎هایی هستند که با چنین بودجه‌ای می‌توان به آن‌ها فکر کرد.

ام وی ام 110

کوچک چینی را این روزها زیاد در خیابان‌ها می‌بینید. چراغ‌هایی که در قسمت عقب خودرو انگار از تعجب گرد مانده‌اند (شاید به این دلیل که خودش هم نمی‌دانست در ایران با چنین استقبالی مواجه شود) و دستگیره‌های دری که مانند خودروهای عادی نیستند، از بارزترین ویژگی‌های ام وی ام 110 است. وزن 936 کیلوگرمی این خودرو راننده را به این فکر می‌اندازد که با سرعتی بیشتر از 100 کیلومتر نراند، هر چند حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر در ساعت است. چینی‌ها به رغم کیفیت متوسط قطعات به کار رفته در محصولاتشان، به تجهیزات خودروهای تولیدی خود به خوبی رسیدگی می‌کنند. مثلا همین ام وی ام 110، به چراغ مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی، چراغ رانندگی در روز آینه‌های جانبی برقی و … مجهز است. کمتر خودرویی با چنین قیمتی ، این قابلیت‌های جانبی را داراست. در سایت دیوار، ام وی ام 110 از 16 تا حدود 30 میلیون تومان آگهی می‌شود.

پژو 405، 206

405 و 206 که دیگر نیازی به معرفی ندارند. 206 تیپ دو و پنج، در مقایسه با دیگر انواع این خودرو بیشتر معامله می‌شوند. از نظر مشخصات هر دو یکسان هستند، جز تغییراتی در تجهیزات و حداکثر سرعت. با این اوصاف تیپ 5 گران‌تر از تیپ دو است و اگر به دنبال 206 کمتر از 30 میلیون تومان هستید، بهتر است به سراغ مدل‌های تیپ دو بروید. مثلا در این سایت تیپ دو، مدل 1385، 26 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

405، شیر پیر جاده‌ها که بیش از دو دهه از فرمانروایی‌اش در کوچه و خیابان می‌گذرد، هنوز مشتریان خودش را دارد. این خودرو در مدل‌های جی ال ایکس و اس ال ایکس بیشتر در بازار موجود است. اگر به دنبال مدل دست دوم کمتر از 30 میلیون تومان این خودرو باشید، باید به سراغ انواع قدیمی‌تر با استهکاک بیشتر بروید. مثلا در سایت دیوار 405 مدل 1381 و بدون رنگ با 106 هزار کیلومتر کارکرد، 25 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پراید صندوق دار

می‌توان به جرات گفت در میان هاچ‌بک‌ها و سدان‌های موجود در بازار، خرید پراید صندوق دار کارکرده در طول همه این سال‌ها بیشترین مشتری را داشته است. هم هزینه نگهداری، هم مصرف سوخت و هم قیمت قطعاتش پایین است. پس چه چیزی از این بهتر؟ از سوی دیگر، همانطور که ذکر شد، اگر با بودجه‌ای کمتر از 30 میلیون تومان خودرو می‌خواهید، باید به سراغ مدل‌های قدیمی، چینی یا تصادفی بروید و یا به سراغ مدل‌های جدیدتر و حتی در حد نوی پراید صندوق دار.

در سایت دیوار، خرید پراید صندوق دار کارکرده با چنین قیمتی، به وفور دیده می‌شود؛ مدل‌هایی از سال 81 تا 96. مثلا در این سایت قیمت خرید پراید صندوق دار کارکرده مدل 1395، با 50 هزار کیلومتر کارکرد 29 میلیون تومان آگهی شده است.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا