مکمل بنزین
خبرداخلی

قوانین واردات خودروهای خارجی به کشور مشخص شد

واردات خودروهای خارجی که از خردادماه سال جاری توسط ستاد اقتصاد مقاومتی با ممنوعیت کامل مواجه شد و بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه را دچار مشکل نمود حالا طبق اعلام مسئولین طبق قواعدی آزاد شده و به نظر می‌رسد به زودی روند واردات خودروهای خارجی از سر گرفته شود!

به گزارش چرخان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه به معاونین و مسئولین مربوط به واردات اعلام کرد که واردات کالاهای سرمایه ای و با دوام طبق سازوکار جدیدی انجام پذیر خواهد بود و به دلیل حضور خودروهای خارجی در این سری از کالاها به نظر می‌رسد که مشکل بازار خودروهای خارجی به زودی مرتفع خواهد شد.

در نامه ارسال شده توسط شخص وزیر به معاونین کالاهای با دوام مواردی از قبیل خودرو (سبک و سنگین)، ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ارتباطی محسوب می‌شوند که طبیعتا مشکل بسیاری از بازارها را حل خواهد نمود.

به دلیل عدم تکرار مکررات و طولانی شدن مطلب از بیان اصل بخشنامه خودداری می‌کنیم که از سایت دولت و دیگر رسانه‌های دولتی قابل دریافت است ولی در ادامه به بررسی مفاد موجود از این بخشنامه پیرامون واردات خودروهای خارجی می‌پردازیم.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرویکی از نکات اصلی و قابل توجه در این بخشنامه که البته مسبوق به سابقه هم بوده الزامی بودن وجود شرکت پشتیبانی کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش برای تمامی محصولات مورد نظر است. این بند که یکی از بندهای بسیار اساسی در بحث واردات خودروهای خارجی محسوب می‌شود، نشان می‌دهد که بسیاری از سفارشات موجود برای واردات این گونه از خودروها بدون پشتوانه پشتیبانی لازم بوده و عملا مشتری را در یک دام عجیب برای پرداخت پول و خرید خودرو می‌اندازد.

نکته دوم اینکه شرکت‌های واردکننده بایستی تعهدات لازم را برای ارائه محصول با کیفیت و خدمات متناسب با آن به وزارت صنعت ارائه کنند. این نکته از آنجایی قابل اهمیت می‌شود که بارها مشاهده شده که شرکت‌های واردکننده صرفا برای یک دو سال اقدام به ارائه خدمات کردند و پس از آن خبری از این شرکت‌ها نبود که مشکلات بسیار زیادی را برای مشتریان ایجاد کرد.

لیست آمار خودروهای وارداتی باید به صورت سه ماهه بوده و همگی آنها قبل از هر گونه اقدامی به تایید وزارت صنعت برسد که طبیعتا بایستی قراردادهای پیش فروش شده برای این دست از خودروها با رعایت تمامی قوانین مربوطه وجود داشته باشد.

مهم‌ترین نکته که شاید تغییر اساسی این بخشنامه  محسوب می‌شود این است که در هر مرحله‌ای واردات اگر شکایت نامه‌ای از شرکت مذکور به وزارت صنعت برسد، تمام سفارشات شرکت مذکور معلق شده و عملا مجوزی برای واردات خودرو به او داده نخواهد شد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حالا که جلوی واردات خودرو بازشده یعنی ماشین خارجی ارزون میشه؟
    نه اصلا باکدوم دلارمیخوادوارد بشه؟
    دلاربازآزاد۱۵۰۰۰یا دلار سامانه نیما۸۰۰۰
    بازم گرونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا