مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا سول 2020 در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس به نمایش درمی‌آید

مسئولان نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس به تازگی اعلام کرده‌اند که امسال نزدیک به دو سوم از این رویداد را خودروهای سبز تشکیل می‌دهند و به نظر می‌رسد کیا سول 2020 نسخه برقی هم جزو این گزینه‌ها باشد.

بنا به گزارش وب سایت خبری کره‌ای The Korean Car Blog کیا تصمیم گرفته تا در این نمایشگاه شرکت کند و هر دو نسخه بنزینی و برقی سول را به نمایش درآورد. هنوز این خبر به طور رسمی تایید نشده است ولی شاید بتوان گفت ارائه مدل برقی برای ایالت کالیفرنیا که یکی از بزرگترین بازارهای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده هست زیاد خبری داغ نباشد.

مسئولان کیا تا به امروز درباره نسل بعدی کیا سول صحبتی به میان نیاورده‌اند ولی با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده از این مدل باید انتظار طراحی جدید و منحصر به فردی را برای این خودرو داشت. با وجود اینکه تصاویر جاسوسی اطلاعات زیادی به ما نمی‌دهد ولی می‌توان اعلام کرد که مدل جدید سپر جلوی جدید به همراه چراغ‌های LED در روز روشن باریک را دارد که نسبت به مدل‌های قبلی در ارتفاع بالاتری تعبیه شده‌اند.

کابین این خودرو زیاد تغییراتی نداشته ولی باید انتظار استفاده از مواد باکیفیت‌تر و تکنولوژیهای به روز را داشت. در تصاویر جاسوسی منتشر شده از داخل خودرو شاهد فرمان جدید، جعبه دنده تغییر پیدا کرده و سیستم سرگرمی و اطلاعات به روز شده خواهیم بود. یکی از بزرگترین تغییرات صورت گرفته شده برای این خودرو سیستم تعویض دنده هست که تنها دایره مانند در وسط کنسول خودنمایی می‌کند و حکایت از اتوماتیک بودن گیربکس دارد.

بسیاری از کارشناسان خودرو پیش‌بینی کرده‌اند کیا سول 2020 مجهز به پلتفرم شبیه به مدل هیوندای کونا را داشته باشد و پیشرانه‌های مانند چهار سیلندر 2.0 لیتری با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 132 پوند فوت یا توربوشارژ 1.6 لیتری با قدرت خروجی 175 اسب بخار و حداکثر گشتاور 195 پوند فوت را داشته باشد.

از سوی دیگر نسخه برقی کیا سول 2020 باید باتری لیتیوم یونی 64 کیلووات ساعتی را داشته باشد که می‌تواند 201 اسب بخار قدرت خروجی و 290 پوند فوت گشتاور را تولید کند و با یک بار شارژ کامل 415 کیلومتر را بپیماید. نیروی حاصله از پیشرانه در نسخه برقی تنها به محور جلو انتقال پیدا خواهد کرد و شاید برای نسخه استاندارد این نیرو به تمام محورها انتقال پیدا کند. هنوز اطلاعاتی درباره کیا سول 2020 منتشر نشده است و برای دانستن اطلاعات بیشتر می‌بایست تا ماه آتی برای نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس صبر کنید، پس همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا