مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند مرسدس بنز GLC L وارد بازار چین می‌شود

شهروندان چینی علاقه وافری به خرید خودروهای بزرگ و جادار دارند و از این رو بسیاری از خودروسازان سعی می‌کنند نسخه‌های موجود خود را بر اساس خواسته‌های این بازار تغییر دهند.

یکی از مدل‌های جدید برای این بازار مدل مرسدس بنز  GLC هست که در بازار خودروهای چینی با استاندارد فاصله بین محورها به فروش می‌رسد ولی این بازار خواستار مدلی درازتر شده که توانسته مهندسان آلمانی را متقاعد به ساختن کند. اوایل سال میلادی جاری تصویری رسمی از این خودرو با اسم مرسدس بنز GLC L برای بازار چین منتشر شد و حالا قرار است به زودی وارد بازار شود.

مدل GLC L ویژگیهایی شبیه به نسخه‌های رایج در بازار دارد ولی تنها تفاوت اساسی‌اش فاصله بین محور چرخ‌هاست که حدود 100 میلی‌متر بیشتر شده است و از این رو درب‌های عقب کشیده‌تر شده‌اند.

رویهم رفته این شاسی‌بلند دارای ابعادی به طول 4765، پهنای 1898، ارتفاع 1648 و فاصله بین چرخ‌ها 2973 میلی‌متر هست که از لحاظ ابعادی شبیه به رقیبش آئودی Q5 L می‌شود. جالب است بدانید که سرنشینان ردیف عقب این خودرو فضای بسیار جادار برای نشستن و پاهایشان دارند و همانطوریکه از تصاویر پیداست این خودرو ایده‌آل برای مسافرت‌های بین شهری یا مسیر طولانی به شمار می‌آید.

مشخصات فنی این خودرو تغییری چندانی نداشته است و با سه نسخه متفاوت گازوئیلی توربوشارژ 2.0 لیتری با قدرت خروجی 181، 208 و 241 اسب بخار به بازار خودروهای چین راه پیدا خواهد کرد. تریم‌های این مدل در سه ورژن GLC 200 L 4Matic، GLC 250 L 4Matic و GLC 300 L 4Matic به بازار عرضه می‌شوند.

شاسی‌بلند مرسدس بنز GLC L توسط کمپانی پکن-بنز موتور که زیر نظر اتحاد دایملر و BIAC هست تولید می‌شود. این کمپانی مدل جدید را به همراه نسخه استاندارد این خودرو تولید خواهد کرد. بنا بر پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده نسخه جدید این شاسی‌بلند در بازار چین حدود 1450 دلار معامله خواهد شد که بسیار با صرفه‌تر از مدل‌های آلمانی است. نظر شما درباره این نسخه جدید از مرسدس بنز GLC چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا