مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

با آپاچی RTR 180 بیشتر آشنا شوید!

آپاچی جدید RTR 180 دارای همان خصیصه‌های آپاچی RTR 160 است، اما تغییرات مثبت باعث شده تا با خیال راحت‌تر و تمرکز بیشتر، بتوان با آن در خیابان‌ها تردد کرد. این شرکت برای تصاحب بازار موتورسیکلت‌های خیابانی، رقبای فراوانی دارد که بعد از ناکامی گذشته به‌نظر می‌رسد با این مدل سعی دارد، بازار را به خود اختصاص دهد.

زیبایی این موتور سیکلت باعث شده تا در ایران طرفداران زیادی را به‌خود اختصاص دهد که در رنگ‌های مختلف با لوگوی بزرگ RTR بر روی باک قابل خریداری است.

سازندگان هندی این موتورسیکلت تلاش‌کرده‌اند تا با طراحی اسپرت خود، از لحاظ داینامیک بودن نیز RTR 180 را بهبود ببخشند و نتیجه کار یک موتور جذاب شده است. ارگونومی یک چیز مهم محسوب می‌شود که TVS واقعا به آن توجه داشته و موقعیت آپاچی در حال حرکت به جلو، همیشه باعث لذت بردن از سواری می‌شود.

البته نسخه‌های اولیه این موتورسیکلت فقط برای شهر مناسب بودند اما رفته رفته آپاچی دچار تغییر شد. کمی‌آن طرف‌تر صندلی RTR 180 قرار دارد که راحت بوده اما نمی‌توان آن را بهترین دانست و اندازه‌اش به حدی است که شما و همراهتان بتوانید براحتی بر رویش مستقر شوید.

برای آنکه سرنشین عقب راحت بتواند تعادل خود را حفظ کند، دسته‌هایی در انتهای صندلی تعبیه شده تا از آنها بهره ببرد. از لحاظ فنی آپاچی ۱۸۰ به موتوری با حجم دقیق 177/4 سی سی مجهز شده که توانایی خروجی آن 17/3 اسب بخار و 15/5 نیوتن متر خواهد بود. به‌دلیل وزن نه‌چندان کم، می‌توان گفت این پیشرانه شتاب لازم برای خیابان‌هایی حداکثر با شیب ۱۰ درصد را تامین می‌کند.

استفاده از تایرهای ۱۷ اینچی به‌جای لاستیک‌های ۱۸ اینچی در کیفیت سواری تاثیر فراوانی داشته است. از لحاظ سیستم تعلیق نیز آپاچی RTR 180 با فناوری مخصوص TVS عرضه شده و فنر های گازی نیتروژنی باعث شده تا سواری نرم حاصل شود. شاید رقبای بهتر دیگری را بتوان یافت اما سیستم تعلیق به‌اندازه‌ای خوب است که در دست‌اندازها از ستون فقرات شما حفاظت کند و خستگی زیادی را به‌همراه نداشته باشد.

یاماها با مدل YZF-R15 و Pulsar 220 DTSi از کمپانی باجاج، ضربات سهمگینی را به آپاچی وارد کردند اما می‌توان گفت آپاچی RTR 180 بعنوان یک گزینه سریع‌تر می‌تواند این رقبا را به چالش بکشد. شتاب صفر تا ۶۰ کیلومتر این موتور سیکلت 4.44 ثانیه است در حالی که Pulsar 180 این مسافت را در 4.64 ثانیه طی می‌کند.

در پیست توانستیم با RTR 180 حداکثر سرعت ۱۱۹.۹۵ ثانیه را ثبت کنیم که قابلیت بالای این موتور را نمایش می‌دهد. سیستم استارت الکتریکی و هندلی با مخزن سوخت ۱۶ لیتری و طی مسافت 752 کیلومتر با یک باک، نشان می‌دهد که آپاچی RTR 180 یک گزینه خوب برای شما خواهد بود.

با توجه به رشد قیمت‌های عجیب و غریب وسایل نقلیه، در برهه‌ای شاید برای خرید موتوری مشابه این موتورسیکلت مبلغ ۵ میلیون تومان کافی بود اما در حال حاضر برای داشتن یک آپاچی RTR 180 باید در حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید!

به سوپر گروه موتور سیکلت‌های آپاچی ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا