مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت پورشه تایکان کمتر از پانامرا خواهد بود!

کارخانه آلمانی پورشه در حال آماده شدن برای ورود اولین خودروی برقی‌اش به بازار هست ولی هنوز قیمتی برای این خودرو منتشر نکرده؛ بنا به گزارش خبری Automative News Europe می‌توان برآوردی از این خودرو نسبت به دیگر مدل‌های پورشه داشت.

بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که قیمت پورشه تایکان بین دو مدل پانامرا و کاین باشد و این بحث را رابرت مییر نیز در مصاحبه خبری‌اش فاش کرده است. از این رو باید خودروی لوکس تایکان حدود 75 هزار دلار در بازار آمریکا قیمت داشته باشد؛ در حالیکه کاین تنها 65 هزار و پانامرا 85 هزار دلار قیمت دارند. این قیمت می‌تواند رقیبی برای تسلا مدل ‌S باشد که بدون مالیات حدود 77 هزار دلار در بازار معامله می‌شود.

شاید این قیمت گذاری معقولانه به نظر برسد، چرا که پورشه در ابتدای این پروژه به دنبال ساخت مدلی کوچکتر و قیمتی پایین‌تر از مدل پانامرا بود که جای خالی بین ماکان و کاین را پر می‌کرد. این پروژه در نهایت منجر به تولید و شکل گیری خودروی Mission E شد که سدان برقی چهار درب تایکان را به وجود آورد. البته احتمال دارد قیمت این خودرو برای نسخه بالاتر تایکان توربو S حتی دو برابر به بازار عرضه شود.

پورشه تایکان با پیشرانه برقی خود می‌تواند 600 اسب بخار قدرت تولید کند و در 3.5 ثانیه شتاب خود را از 0 به 100 برساند و حتی در کمتر از 8 دقیقه پیست نوربرگرینگ را طی کند و همین امر باعث می‌شود که این مدل تبدیل به سریع‌ترین خودروی برقی ساخته شده آلمانی شود که در رقابت با خودروهای پورشه 911 GT2 RS و 919 Evo rein king خواهد بود. البته برای نشان دادن عملکرد و کارایی این مدل باید منتظر حضورش در بازار جهانی باشیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا