مکمل بنزین
گوناگونخبر

ورود خودروهای برقی اسپرت پژو به بازار از سال 2020

بعد از توقف توسعه پیشرانه‌های دیزلی و رونمایی از خودروهای پلاگین هیبریدی در نمایشگاه خودرو پاریس 2018، کارخانه فرانسوی پژو به دنبال تولید مدل‌های اسپرت تمام برقی در آینده نزدیک است.

یکی از استراتژی‌های این کارخانه کاهش دادن دی اکسید کربن از محصولات تولیدی است و به همین علت مشخص شده که از سال 2020 میلادی تنها خودروهای تمام برقی از رسته پژو اسپرت وارد بازار شود. به علاوه لذت بردن از رانندگی یکی از اولویت‌های مهم در تاریخچه پژو هست. از این رو برقی کردن محصولات فرصت جدیدی به مشتریان پژو می‌دهد که کارایی فوق‌العاده این نسخه‌ها را نشان می‌دهد.

ژان فیلیپ ایمپراتو، یکی از هیئت مدیره‌های پژو، در مصاحبه خبری‌اش بیان کرد پژو به دنبال کشف زمینه‌های نو و جدید در صنعت خودروسازی است و می‌خواهد سهمی از بازار خودروهای برقی را در دنیا به دست آورد و از این رو با چالش‌های جدیدی دست و پنجه نرم می‌کند و پیشرفت خوبی در این امر داشته است.

این خودروسازی فرانسوی هنوز اعلام نکرده چه مدل‌های اسپرتی را برای برقی کردن در نظر گرفته ولی در شایعات آمده که اولین مدل 508 R خواهد بود که مدل هیبریدی آن با پیشرانه ICE با گنجایش 1.4 لیتر و قدرت خروجی 345 اسب بخار وارد بازار می‌شود.

این نسخه از خودروهای سایز متوسط تمام نیروی پیشرانه را به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند و می‌تواند تنها در 4.5 ثانیه شتاب خود را از 0 به 100 برساند و حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت داشته باشد و به نوعی در بازار رقیبی مانند آئودی S4 داشته باشد.

به علاوه احتمال دارد نسل بعدی مدل‌های 308 GTi و 208 GTi نسخه تمام برقی در کنار کراس‌اوورهای اسپرت الکتریکی قرار بگیرند. از سوی دیگر پژو اعلام کرده که در پایان فصل جاری از رقابت‌های WRX بیرون می‌رود و دلیل آن را هم کار کردن بر روی پروژه خودروهای اسپرت برقی عنوان کرده است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا