مکمل بنزین
خبرداخلی

شرایط توقف خودروهای با جریمه عوارض طرح ترافیک

عوارض طرح ترافیک که این روزها در تهران به یکی از سوالات اساسی مردم تبدیل شده باعث شده تا بسیاری از مردم جریمه‌های سنگینی را متحمل شوند که دلیل اصلی آن عدم آشنایی بسیاری از آنها با سیستم جدید طرح ترافیک در تهران است که منجر به جریمه‌های بعدی می‌شود که طبق گفته پلیس از این به بعد با آن دسته از خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جریمه عوارض طرح ترافیک تردد کنند برخورد خواهد کرد!

به گزارش چرخان، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که آن دسته از خودروهایی که با بدهی آنها برای عوارض طرح ترافیک به بیش از یک میلیون تومان رسیده است برخورد خواهد کرد و نیروی انتظامی با ورود به این موضوع قطعا عامل توقف این دسته از خودروها خواهد بود.

عوارض طرح ترافیکیکی از نکاتی که بسیاری از رانندگان تهرانی به ان توجه ندارند این است که در سال جاری برخلاف سال‌های قبل که تردد در محدوده طرح زوج و فرد صرفا شامل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی می‌شد، سازمان ترافیک تهران نیز نسبت به جریمه آنها اقدام می‌کند و عملا رانندگان با دو نوع جریمه روبرو می‌شوند که قطعا هزینه‌های ایشان را دوبرابر می‌کند.

یکی از دلایلی که باعث شده تا بعضی از خودروها به جریمه‌های بالای یک میلیون تومان برسند این است که به تصور به صرفه بودن ورود غیرقانونی به طرح زوج و فرد و طرح ترافیک به این مناطق وارد می‌شوند و صرفا تصور جریمه 20 هزار تومانی را دارند!

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی این سازمان رانندگان می‌توانند با مراجعه به سایت تهران من به آدرس my.tehran.ir از جزئیات بدهی خود مطلع شوند و یا از طریق کد دستوری *137*3*3# اقدام نمایند تا با اقدامات متناسب از افزایش روزمره این جریمه‌ها جلوگیری نمایند.

عوارض طرح ترافیکاز سوی دیگر این سازمان اعلام کرده که خودروهای با بدهی بالای یک میلیون تومان صرفا تا ده روز آتی فرصت تسویه حساب دارند و در غیر این صورت به نهادهای انتظامی معرفی می‌شوند تا از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری شده و در صورت مشاهده خودرو متوقف و به پارکینگ متوقف شوند که طبعا هزینه‌های مربوط به این اتفاق نیز بر عهده راننده خاطی خواهد بود.

گفتنی است که طبق اعلام شهرداری و دولت، هزینه‌های مربوط به عوارض طرح ترافیک صرف بهبود وضعیت آلاینده‌ها در تهران خواهد شد، این سازمان از مردم خواسته تا با پرداخت به موقع این عوارض در بهبود وضعیت شهر کمک کرده و از بی اثر شدن این طرح در شهر جلوگیری نمایند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا