مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی خودروی کیا استونیک 2019 (ویدئوی اختصاصی)

کیا استونیک یکی از شاسی‌بلند کراس‌اوور ساب‌کامپکت هست که توسط کیا موتورز از سال 2017 میلادی وارد خط تولید شد. اسم این خودرو برگرفته شده از سرعت و نیروبخش است و یکی از خودروهای ایمن در بازار به شمار می‌آید و توانسته در آزمایشات تجهیزات و ایمنی یورو NCAP  تمام امتیازات را کسب کند.

کیا استونیک در سال 2017 همزمان با هیوندای کونا در نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد. این شاسی‌بلند کیا از لحاظ ابعاد کوچکتر از مدل‌های نیرو، اسپورتج و سورنتو هست و پلتفرمی شبیه به چهارمین نسل از کیا ریو دارد.

کیا استونیک 2019 در دو پیشرانه مختلف دیزلی و بنزینی به بازار ارایه می‌شود که انتظار می‌رود نسخه دیزلی آن فروش بالایی داشته باشد چرا که موتور توربوشارژ گازوئیلی T-GDI با گنجایش 1.0 لیتری و سه سیلندری متصل به جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک می‌تواند 120 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر حداکثر گشتاور تولید کند. البته پیشرانه‌های قدرتمند با گنجایش 1.4 و 1.6 لیتری نیز برای این مدل جدید در نظر گرفته شده است.

در داخل کابین کیا استونیک 2019 از به روزترین تجهیزات و باکیفیت‌ترین مواد استفاده شده است؛ برای مثال سیستم صوتی 6 اسپیکر، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات رابط اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه بلوتوث، سیستم تهویه هوا، سنسورها و دوربین‌های کمکی برای رانندگی بهتر و آسان‌تر تعبیه شده است.

شاسی‌بلند کیا استونیک 2019 در بازار رقبایی مانند پژو 3008، نیسان جوک و رنو کپچر دارد و قیمت آن حدود 21 هزار دلار معامله می‌شود. در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با خودروی شاسی‌بلند کیا استونیک 2019 بیشتر آشنا شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا