مکمل بنزین
گوناگونخبر

مک لارن اسپیدتیل، وارث تاج و تخت F1 معرفی شد!

خودروساز بریتانیایی این بار با قرار دادن تاج پادشاهی خود بر روی سر یکی از پرچم‌داران خود قصد رقابت هر چه نفس‌گیرتری را در عرصه ابر خودروهای پرسرعت دارد. این پادشاه جدید مک لارن که باقیمت بسیار بالای 2,200,000 دلار به فروش خواهد رسید، می‌تواند هم‌تراز باقیمت بالای خود به‌سرعت بالای 402 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

مک لارن با معرفی خودروی جدید Speedtail خود، قصد معرفی یک جانشین مناسب برای مدل F1 را دارد. خودرویی که از دهه 90 میلادی مشغول انجام‌وظیفه در خط تولید مک لارن است؛ اما هدف بزرگ مک لارن از تولید اسپیدتیل با این سرعت‌بالا، رقابت با خودروهایی مانند بوگاتی شیرون قدرتمندی است که 1,500 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل می‌کند.

درست مانند خودروی فولکس‌واگن XL1، اسپیدتیل دارای بدنه فیبر کربن بوده تا علاوه برافزایش ضریب آئرودینامیک، دارای وزن کمتری نیز باشد. اگرچه طراحی خاص این خودرو که مانند یک قطره به چشم می‌خورد، خود باعث بالا رفتن این ضریب می‌شود اما شاخصه‌های جزئی‌تری نیز در این خودرو وجود دارند تا آن را بتوان به‌عنوان یک سازه شاهکار مهندسی به‌حساب آورد.

برای مثال، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، رینگ‌های استاتیک (Static) چرخ‌های جلو، باعث می‌شوند که جریان هوا به دریچه‌های مختلف این خودرو منتقل شود.

همچنین، یک جفت قسمت متحرک باله مانند در قسمت عقبی خودرو قرارگرفته تا بتواند تنظیمات چندگانه متفاوت مربوط به آئرودینامیک خودرو را به‌درستی مدیریت کند. قسمتی که به اسپیدتیل کمک می‌کند تا به‌سرعت نهایی خود سریع‌تر رسیده و یا با سرعت بیشتری بتواند متوقف شود. به لطف استفاده از فیبر کربن، باله‌های کوچک هیدرولیکی قسمت عقب خودرو، می‌توانند نقش مفیدتری را در این بخش بازی کنند.

در مورد قوای محرکه نیز باید گفت که اسپیدتیل، دارای قلب تپنده بنزینی-برقی هیبرید بوده که قدرت ترکیبی 1,035 اسب بخار را تولید می‌کند. قدرتی که می‌تواند اسپیدتیل را در مدت‌زمان تنها 12.9 ثانیه، به‌سرعت 299 کیلومتر بر ساعت برساند. این زمان، 2.7 ثانیه زودتر از زمانی است که مک لارن P1 903 اسب بخاری، می‌تواند به این سرعت مشابه برسد.

البته باوجوداینکه مک لارن هنوز جزئیات موتور اسپیدتیل را معرفی نکرده است اما می‌توان حدس زد که زیر کاپوت این خودرو، موتور 4 لیتری 8 سیلندری نهفته که در مدل مک لارن سنا نیز به‌کاررفته است. موتوری که با ترکیب شدن با یک موتوربرقی، می‌تواند قدرت بیشتری را به زیر پای راننده خود منتقل کند.

درست مانند مک لارن F1، راننده اسپیدتیل می‌بایست در وسط طراحی قطره مانند کابین خودرو بنشیند. به‌طوری‌که دو صندلی در قسمت‌های کناری راننده وجود داشته و همچنین در قسمت دماغه و عقبی خودرو، مکانی مخصوص چمدان و بار مسافران البته به مقدار کم وجود دارد.

در درون خودرو نیز می‌توان شاهد یک کابین لوکس و مدرنی بود که با قرارگیری فرمان خودرو جلوی سه صفحه‌نمایش بزرگ لمسی، راننده می‌تواند موارد زیادی مانند دینامیک اکتیو خودرو را کنترل نماید. شیشه‌های الکتروکرومیک نیز به راننده اجازه می‌دهند تا مقدار نور ورودی به داخل کابین را به‌دلخواه خود، کنترل نماید.

در آخر نیز باید گفت که اسپیدتیل ترکیبی از فن‌آوری، زیبایی و کارایی عالی خودرو است که شرکت مک لارن قرار است تنها 106 عدد از این ابرخودروی قطره مانند را به مرحله تولید برساند. خودرویی که تاکنون تمامی آن‌ها پیش‌فروش شده و تا اوایل سال 2020 به دست مشتریانش خواهد رسید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا