مکمل بنزین
خبرداخلی

از جریمه 50 هزار تومانی تا جریمه ارشادی در طرح LEZ!

طرح LEZ یکی از طرح‌های جدید شهرداری تهران است که در آن خودروهای بدون معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند که علیرغم همه بحث‌هایی که پیرامون آن صورت گرفته اما درآمد سرشاری را به خزانه شهرداری تهران روانه می‌کرد که گفته می‌شود این طرح در دو هفته آتی به صورت ارشادی خواهد بود و عملا درآمد سرشار شهرداری کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش چرخان، طرح LEZ یکی از طرح‌هایی بود که طبق قول و قرارهای شهرداری تهران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اول آبان اجرایی میشد و طبق آن، آن دسته از خودروهایی که دارای معاینه فنی معتبر نیستند با استفاده از دوربین‌های هوشمند پالایش شده و قبض جریمه 50 هزار تومانی برایشان صادر گردد که این جریمه جدا از جریمه‌ای بود که راهنمایی و رانندگی برای خودروهای مذکور در نظر می‌گرفت که طبیعتا هزینه مردم را تا حد قابل توجهی بالا برد که با توجه به اعتراضات فراوان مردم نسبت به عدم پاسخگویی مناسب مراکز معاینه فنی از حالت تنبیهی به ارشادی تبدیل شد.

این به تاخیر انداختن جریمه سنگین 50 هزار تومانی با واکنش تند مسئولین مربوطه روبرو شده و آنها معتقدند که نباید مردم به کارهای دقیقه 90 عادت داد و عملا زیرساخت‌های کشور به گونه‌ای نیست که پاسخگوی مراجعه سنگین مردم در این روزها باشد و با این اتفاق بسیاری از مراکز ما دچار مشکل خواهند شد.

به گفته مسئولین مربوطه به نظر می‌رسد که اجرای نهایی و عملیاتی این طرح یک تا دو ماه طول کشد و وضعیت فعلی مردم در برخورد با مرحله دوم طرح مربوطه نشان می‌دهد که آنها آمادگی اجرایی شدن این طرح را نداشته و حتی شاید بتوان گفت که اطلاع رسانی‌ها در رابطه با این موضوع نیز ضعیف بوده که مردم در تدارک مقتضیات مرحله دوم طرح‌ها تاخیر داشتند.

البته گفتنی است که طرح ارشادی صرفا برای آن دسته از دوربین‌هایی است که برای سازمان ترافیک شهرداری بوده و جریمه آنها مشمول این طرح ارشادی می شود و دوربین‌های راهنمایی و رانندگی و مامورین این سازمان نسبت به اعمال قانون خودروهای بدون معاینه فنی اقدام خواهند کرد و این طرح جدید ارتباطی به قوانین قبل راهنمایی و رانندگی ندارد.

نکته جالب ماجرا واکنش‌هایی است که از سوی شهرداری نشان داده و آنها معتقدند که عقب انداختن این طرح به صلاح نبوده و تمامی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح آماده است. آنها معتقدند که با عقب انداختن این طرح به افراد قانون گریزی که از اخذ معاینه فنی سر باز می‌زنند کمک می‌کنیم و نباید آنها معیار عمل و تصمیم گیری ما قرار بگیرند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا