مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

خودروهای جذابی که مرگ زودهنگامی را تجربه کردند!

گاهی پیش می‌آید که یک خودروساز قصد تولید یک خودروی خاص و با ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌کند. طرفداران آن برند، همگی آن شرکت را به خاطر این حرکت جسورانه تشویق کرده و دید بسیار خوبی نسبت به آن پیدا می‌کنند. خودروهایی که با توجه به طراحی و ویژگی‌های خود، نسبت به دیگر محصولات تولیدی، چند سرو گردن بالاتر هستند.

اما دراین‌بین هستند خودروهای خاص و پر ریسکی که یا نتوانستند مطابق برنامه‌ریزی تولید شرکت خود، دوام بیاورند و یا با مرگ زودهنگام خود، یک زندگی پرحاصلی را تجربه نکردند.

با چرخان باشید تا با این خودروهای جذاب و البته بدشانس تاریخ، بیشتر آشنا شوید.

دوج وایپر

شرکت آمریکایی دوج با گرفتن یک تصمیم پر ریسک و سخت برای احیای دوباره کوپه سرسخت 10 سیلندر خود در سال 2013، کار مشکلی را دنبال می‌کرد. وایپر جدید، یک خودروی تمام‌عیار در تمامی زمینه‌ها بود و توانست با موتور قدرتمند خود طرفداران سرسختش را به وجد بیاورد.

موتوری که 640 نسل پنجم وایپر را با 640 اسب بخار قدرت و 814 نیوتون متر گشتاور، بهترین نسل خود، تا آن زمان قرار دهد. تا اواخر سال 2013، دوج فروش وایپر را به دلیل موجودی زیاد انبار و فروش کم، تا یک‌سوم کاهش داد. در سال 2014 به مدت دو ماه این فروش متوقف شد و حتی قیمت وایپر تا 15,000 دلار نیز کاهش یافت. اما هیچ‌یک از این‌ها دوای درد این هیولای آمریکایی نشد تا اینکه در سال 2017 به پایان خود رسید.

جگوار XK

خودرویی که در سال 2006 به نمایش عمومی درآمد و با معرفی یک‌زبان طراحی جدید از این خودرو، ثابت کرد که این شرکت بریتانیایی هنوز هم توانایی تولید یک خودروی دو درب جذاب، قدرتمند و فوق‌العاده را دارد. خودرویی که ازلحاظ اندازه، نسبت به جگوار F-Type که وارث XK محسوب می‌شد، کمی بزرگ‌تر بود. شاخصه‌ای که خیلی‌ها آن را یک اشکال بزرگ و بعضی دیگر نیز یک مزیت برای این خودرو می‌دانستند.

این ابرخودروی بریتانیایی نیز تنها 8 سال دوام آورد و در سال 2014 به صحنه تاریخ پیوست. خودرویی که اگر اکنون می‌شد، می‌توانست رقیب قدرتمندی برای بی ام و سری 8 جدید به‌حساب بیاید.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن

این خودروی ژاپنی در سال 2007 و به‌صورت طرح مفهومی برای بازار آمریکای شمالی به نمایش درآمد. خودروی جذابی که فروش آن، تا سال 2016 بیشتر طول نکشید و از دور رقابت خارج شد.

تمامی نسخه‌های آمریکای شمالی لنسر اوو دارای یک موتور 2 لیتری دارای توربو بودند که 291 اسب بخار قدرت و 406 نیوتون متر گشتاور را از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته دو کلاچه یا 6 سرعته دستی، به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کرد. شاید میتسوبیشی با به دست آوردن قدرت مالی سالیان گذشته خود و با بازتولید این ابر خودروی جذاب بتواند دوباره جایی برای خود در بازارهای جهانی پیدا کند.

فولکس‌واگن بیتل

بیتل که نسخه‌های قدیمی‌تر آن در کشور ما نیز وجود داشت، اکنون در آستانه مرگ قرارگرفته است. خودروساز آلمانی، اخیراً از نسخه نهایی بیتل رونمایی کرده و به نظر می‌آید که زمان بدرود با این خودروی محبوب آلمانی فرارسیده باشد. هنوز جانشینی برای بیتل معرفی نشده اما به‌احتمال‌زیاد، فولکس‌واگن قرار است جانشین این خودرو را در قالب خودروهای I.D. خود که خودروهایی با زبان طراحی جدید و برقی هستند، معرفی کند.

جالب است بدانید که بیتل جدید در سال 1998 رونمایی شد و سومین نسل از این خودروی آلمانی که هم‌اکنون به فروش می‌رود، در سال 2012 معرفی شد. دلیل حذف این خودروی کوچک نیز، استقبال مردم سراسر دنیا از کلاس کراس اوور و شاسی‌بلند بوده و تمایل مردم به خودروهای کوپه دو درب کمتر شده است.

آئودی R8

شرکت آئودی نیز اگرچه هنوز اعلام نکرده که ابر خودروی R8 خود را حذف خواهد کرد اما بنا به گفته‌های آقای پیتر مرتنز، رئیس بخش پیشرفت‌های تکنولوژی آئودی، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای معرفی نسل جدید R8 در دست اجرا نیست.

بااین‌حال می‌توان معرفی طرح مفهومی PB18 e-tron، باقدرت 764 اسب بخار که یک خودروی تمام برقی است را نیز دلیل دیگری بر مرگ ابرخودروی R8 دانست. خودرویی که در سگمنت خود، یک خودروی منحصربه‌فرد و عالی بود و این بار قرار است ای خود را به خودروی برقی بدهد که بازار آینده به سمت آن پیش می‌رود.

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چهارمین ظلم کارمانیا توجیهات غیر عقلانی

    کارمانیا گوش های شما را مخملی میبیند!!!

    وضعیت زمانی رقت بار تر جلوه میکند که برای فریب دیگر مشتریان و مردم اظهار میکنند که تعداد ماشین هایی که ندادیم انگشت شمار بوده است.

     

    اجازه دهید محاسبه کنیم

    تعداد انگشتان بیشتر از ۱۰ تا نیست و یک شرکت نوپای دروغگو به شما گفته تعداد ماشینی که ندادیم انگشت شمار بوده است

     

    خب ما حداکثر ضرر را حساب میکنیم

    ۱۰ ماشین F3 که هر کدام در شرکت حدود ۷۰ میلیون فروخته میشد و در بازار حدود ۱۰۰ میلیون قیمت میخورد یعنی هر کدام را اگر به قیمت بازار میفروخت حداکثر ۳۰ میلیون بیشتر نصیبش میشد 

     

    ۱۰ تا ۳۰ میلیون میشود ۳۰۰ میلیون

     

    یک شرکت بخاطر حداکثر حداکثر حداکثر ۳۰۰ میلیون مشتریانش را ناراضی میکند و آنها را تبدیل به بیلبوردهای تبلیغات منفی میکند که مشتری همه جا پیش همه کسانی که به او میگویند ماشینت چه شد اوج فاجعه تعهد کارمانیا را نشان بدهد و مردم را از خرید از این شرکت فراری بدهد

    فقط به خاطر ۳۰۰ میلیون

     

    راستی… این شرکت تبلیغات بیلبورد در سطح شهر و کشور و نمایشگاهها و سایتها هم دارد ایا هزینه ۳۰۰ میلیون اثر بیشتری داشت یا هزینه های میلیاردی این تبلیغات ظاهری

     

    با همین حساب ساده میشود پرسید آیا

    تصمیم سازان این شرکت یا عقل ندارند؟

    یا مدیریت بلد نیستند؟

    یا حساب و کتاب نمیفهمند؟

    یا حرفهایشان دروغ است و مشتریان خیلی بیشتری از انچه میگویند بیچاره شده اند

    + نوشته شده در آبان ۱۳۹۷ توسط مال باخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا