مکمل بنزین
خبرداخلی

جنب و جوش بازار خودروهای داخلی و دلالی خودرو خوابید!

بازار خودروهای داخلی که در مرداد و شهریور ماه سال جاری از یک تب و تاب عجیب و بی نظیر برخوردار بود و با یک سرعت باورنکردنی در حالت جنب و جوش بود در حال حاضر به رکوردی عمیق فرو رفته که حتی فعالان حرفه‌ای بازار را نیز سردرگم نموده و بسیاری از اهالی بازار از مسادی بازار و نبود خریدار در بازار می‌گویند که همگی متاثر از وضعیتی است که اقتصاد کشور در آن قرار گرفته است.

به گزارش چرخان، در حالیکه به نظر می‌رسید با شروع تحریم‌های نهایی آمریکا علیه نفت و بانک مرکزی کشور وضعیت قیمت خودروهای داخلی نیز رو به صعود برود ولی اینطور نشد و نه تنها افزایش قیمتی را در این بازار شاهد نیستیم بلکه به گفته و شهادت بسیاری از فعالان بازار، تب و تاب چند ماهه اخیر نیز خوابیده و کمبود خریدار در بازار موج می‌زند و از سوی دیگر فروشنده‌ها نیز حاضر به کاهش قیمت بیشتر خودروهایشان نیستند چرا که معتقدند به زودی افزایش قیمت زیادی در قیمت کارخانه خودروهای داخلی رخ خواهد داد!

تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایددر شرایطی که انتظار می‌رفت خودروسازان ایرانی با کمبود عرضه در بازار خودروهای خارجی و همچنین مشکلات مربوط به واردات خودروهای خارجی از جمله خودروهای چینی، عرضه خود را افزایش دهند و بازار را در دست بگیرند اما این اتفاق رخ نداد و همان‌طور که پیش بینی میشد آنها از این وضعیت سو استفاده کرده و با عدم عرضه خودرو به بازار باعث اصلی گرانی‌های اخیر در بازار خودروهای داخلی شدند.

اما نکته جالب‌تر در وضعیت فعلی بازار حضور سرمایه گذارانی بود که با سرمایه‌های سرگردان خود به دنبال کسب سودهای بی پایان از این بازار بودند و به نظر می‌رسید حتی در قیمت 40-42 میلیون تومانی پراید در بازار نیز امید بسیاری برای سود داشتند و خریدهای هیجانی انجام می‌دادند که به راحتی بازیچه دلالان قرار گرفتند و در حال حاضر خودروهای در دست آنها چیزی در حدود 3 تا 5 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است!

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودروشاید حضور این تعداد از خریداران باعث شد تا عملا بازار خودرو به تلاطم بیفتدو حالا آرامشی است که ناگزیر از یک سیل خراب کننده در صنعت خودرو رخ داده است. نکته بعدی پیرامون وضعیت فعلی بازار خودروهای داخلی جذابیتی است که برای دلالان رنگ باخته و آنها دیگر برای کسب سود به این بازار نگاه نمی‌کنند و به سراغ سایر بازارهای موازی رفته‌اند!

به همین دلیل گفته می‌شود که در حال حاضر به دلیل عدم وجود خریدار و تعداد زیاد فروشنده‌هایی که از قیمت خود پایین نمی‌آیند باعث شده تا تب و تاب از بازار خودروهای داخلی رخت بربندد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا