Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معرفی و بررسی کیا سول 2020

زمان مانند برق و باد می‌گذرد و هر روز شاهد خودروهای جدید در این بازار هستیم. چندی پیش تصاویر جاسوسی کراس‌اوور سابکامپکت پرفروش کیا سول 2020 در فضای مجازی و رسانه‌های خبری منتشر شد.

یکی از نکات جالب در این تصاویر جاسوسی پوشانده شدن تمام خودروی مورد آزمایش بود ولی آرم این خودرو به طور قطع با وجود پوشانده شدن نشان می‌داد که مربوط به برند کیا هست. از سوی دیگر چراغ‌های روشنایی در روز LED باریک طراحی شده بود و بالای سپر قرار گرفته بود. به علاوه چراغ‌های مه شکن نیز به طور استاندارد در زیر این چراغ‌ها نصب شده بود.

در این تصاویر منتشر شده، اعلام شده بود که نسخه تمام برقی کیا سول 2020 هم وارد بازار می‌شود و ظاهری شبیه به نسخه‌های با سوخت فسیلی دارد. از سوی دیگر عقب این کراس‌اوور سایز کوچک بر روی ستون C قرار گیری شده و چراغ‌های عقب LED با طراحی بومرنگ بودنش گمان‌ها در مورد این مدل را به یقین تبدیل کرد.

تصاویر منتشر شده از داخل کابین این خودرو نیز نشان از فضای بزرگ و جادار است و حاکی از کیفیت بالای تجهیزات داخلی را دارد که به نوعی شاید بتوان گفت با لکسوس LS برابری می‌کند که شامل فرمان چرمی، نوارهای چرمی مشکی به همراه فینیش آلومینیومی در داخل کابین، نمایشگر هدزآپ و وسایل دیجیتالی به روز و … را دارد.

از تجهیزات ایمنی کیا سول 2020 می‌توان به سیستم تهویه هوا، کمک راننده برای پارک خودرو، حالات مختلف برای رانندگی، دکمه روشن و خاموش کردن خودرو، دنده دایره‌ای شکل برای تعویض دنده تنها با گرداندن دنده و … اشاره کرد.

انتظار می‌رود کیا سول 2020 پلتفرم B-SUV هیوندای/کیا را برای هندلینگ و رانندگی خوب داشته باشد. همچنین سیستم توزیع نیرو به تمام چرخ‌ها را برای این خودرو و هیوندای کونا در نظر گرفته شده است. به علاوه احتمال دارد پیشرانه‌های چهار سیلندر 1.6 توربوشارژ با قدرت خروجی 200 اسب بخار متصل به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک یا دستی یا 2.0 لیتری جفت شده با جعبه دنده دو کلاچه 7 سرعته اتوماتیک تعبیه شوند.

با این وجود خبر بارز این خودرو رونمایی از نسخه‌های برقی کیا سول 2020 هست که اگر این نسخه برقی تولید شود می‌تواند با شارژ 92 درصدی 437 کیلومتر را بپیماید. رویهم رفته قدرت پیمایش این خودروی کراس‌اوور در حالت ایده‌آل حدود 480 کیلومتر خواهد بود که بسیار بیشتر از قدرت 415 کیلومتر هیوندای کونا هست. در حال حاضر هیوندای کونا باتری لیتیوم یونی 64 کیلووات ساعتی دارد که نشان می‌دهد برای سول بسته باتری بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

سومین نسل از کیا سول 2020 در بازار رقبایی مانند جیپ رنگراد، نیسان کیکس، فورد اکواسپرت، تویوتا C-HR، مزدا CX-3، هوندا HR-V و شورولت Trax را خواهد داشت. آخرین گزارش‌ها حاکی از این است که کیا سول جدید ماه آینده در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس رونمایی می‌شود و نیمه دوم سال 2020 میلادی وارد بازار جهانی خواهد شد. نظر شما درباره این محصول جدید کیا چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.