Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

افزایش قیمت خودرو به نفع مردم و خودروسازان است!

موضوع افزایش قیمت خودرو که این روزها به اوج خود رسیده و همه اهالی بازار خودرو منتظر اعلام قیمت جدید محصولات سایپا و ایران‌خودرو هستند. این در حالی است که گفته می‌شود این افزایش قیمت چیزی در حدود 50 درصد خواهد بود و ارزان‌ترین خودروی تولید خودروسازان ایرانی حداقل 30 میلیون تومان قیمت خواهد داشت ولی بعضی از کارشناسان در کمال تعجب مدعی هستند که افزایش قیمت خودرو به نفع مردم است!

به گزارش چرخان، مسئولین کشوری معتقدند که چاره‌ای جز افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و به زودی باید با این واقعیت روبرو شویم چرا که خودروسازان در حال ضرر هستند و زیان‌دهی آنها منجر به مشکلاتی خواهد شد که مرتفع کردن این مشکلات هزینه‌های زیادی را روی دست دولت خواهد گذاشت.

یکی از افرادی که معتقد است افزایش قیمت خودرو به نفع مردم است و باید با این موضوع کنار بیاییم شهرام آزادی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است که طی مصاحبه‌ای از افزایش قیمت شدید محصولات خودروسازان دفاع کرده است.

شهرام آزادی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: در حال حاضر با وضعیتی روبرو هستیم که همه اجناس موجود در بازار افزایش قیمت 10 تا 50 درصدی را تجربه کردند و به همین دلیل نباید از خودروسازان انتظار داشته باشیم تا تغییری در قیمت محصولاتشان ندهند.

وی در ادامه افزود: در حالیکه قیمت ارز و سایر نهاده‌های لازم برای صنعت خودروسازی دچار افزایش قیمت شدند و هزینه‌های آنها بالا رفته نباید آنها را مجبور به فروش با قیمتی بکنیم که برای آنها مشکل ساز است. ما باید کاری کنیم که آنها بتوانند با قیمت متعادل نسبت به فروش محصولاتشان اقدام کنند.

وی در ادامه نسبت به افزایش کیفیت محصولات خودروسازان با توجه به افزایش قیمت‌ها گفت: ما می‌توانیم با افزایش قیمت کارشناسی شده نسبت به افزایش کیفیت تولیدات خودروسازان کمک کنیم.

قیمت خودرو قیمت انواع خودروهای داخلی قیمت روز خودروعضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه نسبت به اثرات مخرب عدم افزایش قیمت محصولات خودروسازان هشدار داد و گفت: در حالی که هزینه مواد اولیه و قطعات وارداتی در حال افزایش بوده و اجازه رشد قیمت‌ها برای خودروسازان داده نمی‌شود، این فشار بعد از این شرکت‌ها به قطعه سازان منتقل می‌شود و آنها در صورت عدم تامین هزینه‌هایشان طبیعتا در کیفیت قطعات نسبت به قیمت کم خواهند گذاشت و این کاهش کیفیت قطعا به کاهش کیفیت خودروهای تولیدی منجر خواهد شد. از سوی دیگر خودروسازان نیز از آپشن‌ها می‌کاهند و سطح استانداردهای تولیدی را کم می‌کنند تا بتوانند هزینه‌هایشان را کم کنند.

1 نظر
  1. ehsaN می گوید

    به غایت مفهوم مطلبی که ایشون بیان کرده ملموس هست ، اما سوالی که ذهنم رو درگیر کرده اینکه منظورشون از پایین اومدن کیفیت و حذف آپشن های خوردو چیه دقیقا ؟ مگه الان قطعات دارای کیفیت هستن ؟؟؟؟؟ حذف کدوم آپشن ؟؟؟؟
    شاید منظور ایشون از آپشن بوق و لامپ سقفی باشه !!!!!!
    کاش انحصار از دست خودرو ساز های داخلی خارج بشه، بعد میبینیم که چه خواهد شد ……

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.