مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌هاداخلی

عظیم خودرو اولین سری شاسی بلند فوتون ساوانا را تحویل مشتریان داد

گروه عظیم خودرو با دارا بودن حدود 15 سال سابقه فعالیت در بازار خودرو ایران به عنوان واردکننده و فروشنده لیزینگی و اقساطی در سال 1395 تاسیس شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو، کارخانه زاگرس خودرو را تحت تملک درآورد و از آن زمان تاکنون قراردادهایی با سه برند معتبر فوتون، هنتنگ و ماهیندرا هندوستان منعقد کرده است.

بابک وطن خواه مدیرعامل گروه خودروسازی عظیم خودرو طی مصاحبه‌ای عنوان داشت که صنایع تولیدی عظیم خودرو به عنوان تنها پرچمدار صنعت خودرویی هندوستان در ایران بوده و در حال حاضر خودرو فوتون ساوانا به عنوان قدرتمندترین، گران‌ترین و تنها خودرو شاسی‎دار در حال تولید در کشور روی خط تولید آنها قرار دارد.

وطن خواه در مورد تحویل خودروهای تولیدی این کمپانی خاطر نشان ساخته در حال حاضر تجهیزات جوش و خطوط مونتاژ خودروهای هنتنگ در حال نصب بوده و برای سال آینده تولید حداقل 15 هزار خودرو هنتنگ و 2 هزار خودرو فوتون را در دستور کار قرار داده‌ایم و احتمالا از 27 آذرماه تولید خودروی هنتنگ به طور رسمی آغاز خواهد شد. همچنین وی تصریح کرد امکان و ظرفیت تولید هر یک از این خودروها به ترتیب برای فوتون ساوانا 3.5 دستگاه در ساعت و هنتنگ10 دستگاه در ساعت است، بنابراین مجموعه ظرفیت تولید هر دو 50 هزار دستگاه در سال است، اما به دلیل گلوگاه موجود در خط رنگ در حال حاضر ظرفیت سالانه 35 تا 40 هزار دستگاه است.

اما گروه تولیدی عظیم خودرو اولین سری محصولات تولید شده خود را نیز روز سه شنبه تحویل مشتریانش داد. در این مراسم که در دفتر مرکزی عظیم خودرو و با حضور اصحاب رسانه و مدیران ارشد این هولدینگ برگزار شد، تعدادی خودروی فوتون ساوانا به مشتریانِ در نوبت تحویل این خودرو تحویل داده شد.

در این مراسم آقایان عظیمی و مصطفایی به ترتیب در خصوص تحویل خودروی ساوانا، مشخصات آن و قیمت این خودروی شاسی بلند پر قدرت داخلی توضیحاتی ارائه و سپس کلید خودروهای موجود به مشتریان اهدا شد.

اما خودروی فوتون ساوانا دارای چه مشخصاتی و چه قیمتی است.

فوتون ساوانا از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با فن آوری پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد و توانایی تولید  حداکثر قدرت 214 اسب بخار در حداکثر دور 5500 rpm و 320 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 1750 تا 4500 rpm را دارد. این شاسی بلند در دو مدل با جعبه دنده 5 سرعته دستی ساخت شرکت Getrag و یا 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان عرضه می‌شود.

این شاسی بلند غول پیکر 7 نفره با بهره گیری از یک باک 75 لیتری، با ارتفاع 1885 میلیمتر یک خودروی SUV فول سایز بوده و ضمن بهره گیری از فناوری چهارچرخ متحرک از سیستم اختصاصی این شرکت با نام TOD 4WD نیز استفاده می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که ساوانا دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و مصرف سوخت مدل دنده دستی و اتوماتیک به ترتیب معادل 9.6 و 9.8 لیتر است.

پیش بینی قیمت این محصول در پیش فروش اولیه چیزی نزدیک به 130 الی 140 میلیون تومان بود اما به دلیل نوسانات شدید ارزی و بروز مشکلاتی که از قبل پیش بینی نمی شد، قیمت نهایی این شاسی بلند پر قدرت داخلی 374 میلیون تومان اعلام شده است.

البته برای مشتریان سری اول مبلغ 10 میلیون تومان تخفیف مدیریتی اعمال شده و همچنین مبلغ 26 میلیون و 700 هزار تومان نیز مابه التفاوت نرخ ارزی به مشتریان بازگردانده خواهد شد. ضمن اینکه پرداخت سود مشارکت نیز به قوت خود باقی است.

همچنین طبق اعلام مسئولین عظیم خودرو، تمامی امور مربوط به شماره گذاری این محصول انجام شده و به زودی پلاک این خودرو نیز به دست مشتریان خواهد رسید.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا گران ترین خودروی تولید داخل کشور، توان رقابت با محصولات هم قیمت خارجی خود را دارد یا خیر؟!

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. خیلی دوست دارم یکی ازینارو از نزدیک ببینم، خیلی نزدیک، چشم تو چشم

  2. سلام.خودروهای فوتون تولیدی عظیم خودرو ماشین های خوبی است اما درشهر ما بوشهر اصلا حتی کوچکترین قطعاتش گیر نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا