مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

اگر خودروسازان، موتورسیکلت بسازند چه شکلی می‌شود؟!

همان‌گونه که در دنیای رقابتی امروز، بعضی از شرکت‌ها وسایلی می‌سازند که نه تجربه‌ای در تولید آن داشته و نه از ابتدا برای آن، هدف‌گذاری کرده بودند، ممکن است بعضی از شرکت‌های خودروسازی مانند مک لارن و لندروور بریتانیایی نیز روزی، دست به تولید موتورسیکلت بزنند.

در این مطلب قصد داریم، به شما عزیزان، 5 موتورسیکلتی را نشان دهیم که مطابق زبان طراحی همان شرکت خودروساز، به‌صورت گرافیکی به وجود آمده است.

موتورسیکلت اسپورت مک لارن

در این موتورسیکلت جذاب، نمی‌توان از میزان الهام گیری طراحی آن از روی مک لارن 720S چشم‌پوشی کرد. زبان طراحی که حتی بارنگ موردعلاقه این خودروساز نیز ترکیب‌شده تا منجر به ایجاد چنین موتورسیکلت زیبایی شود.

البته این را باید در نظر گرفت که ابرخودروی سوپر اسپورت مک لارن 720S، توانایی رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در زمان زیر 3 ثانیه دارد. عددی که به نظر نمی‌آید روی موتورسیکلت ساخت مک لارن بتوان آن را پیاده‌سازی کرد.

 کافه ریسر پورشه

البته اگر قرار باشد که از کشور آلمان و شرکتی مانند پورشه، قصد تولید موتورسیکلت را داشته باشد، این موتورسیکلت یک مدل کافه ریسر با قلب تپنده‌ای الهام گرفته از مدل باکسر پورشه، خواهد بود. از آن جاییکه از مدل 911 پورشه به این‌طرف، بیشتر محصولات این شرکت ظاهر نسبتاً یکسانی را به نمایش می‌گذارند، شاید تولید یک موتورسیکلت آلمانی با برند پورشه کار چندان بدی هم نباشد.

اگرچه این طرح گرافیکی، ازنظر ابعاد کمی نامأنوس به نظر می‌آید، اما صندلی چرم قهوه‌ای‌رنگ آن، حس نوستالژی خوبی به انسان می‌بخشد.

رنو اسکوتر

این بار به فرانسه رفته و با موتورسیکلتی روبرو می‌شویم که زوایای تیز طراحی آن، چهره زیبایی به بدنه کوچکش بخشیده است. دلیل کوچک‌تر بودن این موتورسیکلت نسبت به طرح‌های دیگر نیز، وجود خیابان‌ها و کوچه‌های کوچک‌تر در کشور فرانسه و به‌خصوص در شهر پاریس است.

پس چه چیزی می‌تواند بهتر از یک اسکوتر کوچک درون‌شهری برای خیابان‌ها و کوچه‌های پاریس باشد؟ اسکوتری که اگر دقت کرده باشید، طراحی رینگ‌های آن نیز برگرفته از خودروی رنو کلیو است.

رولزرویس بگر

شاید در نگاه اول، Bagger موتورسیکلتی به نظر بیاید که از طراحی خوشایندی برخوردار نیست. اما اگر نگاه دقیق‌تری به طراحی آن بیندازیم، متوجه می‌شویم که این موتورسیکلت در طراحی خود نه‌تنها حرفی برای گفتن دارد، بلکه از طراحی موتورهای دیگر نیز متمایز است.

موتورسیکلتی که الهام گرفته از خودروهای لوکس رولز-رویس بوده وبرند لوکس این شرکت بریتانیایی نیز روی سپر جلوی آن به‌خوبی دیده می‌شود.

لندروور آفرود

با طراحی الهام گرفته از لندروور دیفندر (Defender)، به‌راحتی می‌توان شاهد موتورسیکلتی بود که مناسب جاده‌های سخت و ناهموار و البته مسابقات موتورسواری کوهستانی، طراحی‌شده است. موتورسیکلتی که با طراحی ترکیبی مدرن و سنتی خود، از دو عدد کیف فلزی در قسمت‌های کناری خود بهره می‌برد.

همچنین یک کیف در قسمت عقب موتور نیز تعبیه‌شده است تا راننده این موتورسیکلت را برای جاده‌های سخت و خشن کوهستانی و خاکی، بیش‌ازپیش آماده نگاه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا