مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

10 ابرخودرو با بدنه کامل از جنس فیبر کربن!

هر بار که یک شرکت درصدد رونمایی از یک ابرخودروی تازه برمی‌آید، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، سوارشدن یک موتور قدرتمند با ویژگی‌های مدرن و جذاب بر روی آن خودرو است. دومین شاخصه پراهمیت نیز، داشتن زمان شتاب گیری صفرتا صد سریعی است تا بتواند بینندگان خود را مجذوب کند. درنهایت نیز به موارد کم‌اهمیت‌تری مانند آئرودینامیک، اندازه خودرو، فاصله ترمز گیری و این‌طور موارد توجه می‌شود.

بااین‌حال، تمامی اعداد و ارقام شرکت سازنده در صورت از دست دادن یک عامل حیاتی و بسیار مهم، کاملاً بی‌اهمیت جلوه خواهند کرد. این عدد مهم نیز وزن خودرو است. طبق آنچه در صنعت خودرو گفته می‌شود، کم کردن وزن حدود 1 کیلوگرم از خودرو تا اضافه کردن 1 اسب بخار قدرت به آن، هزینه بیشتری را گردن شرکت سازنده خواهد انداخت.

یکی از روش‌های خوب و کاربردی برای کم شدن وزن، استفاده از فیبر کربن در تمامی طراحی خارجی یا قسمتی از آن است.

با چرخان باشید تا 10 خودرو با بدنه‌ای کاملاً از جنس فیبر کربن را به شما عزیزان معرفی نماییم.

هنسی ونوم F5

یک خودروی آمریکایی که لقب سریع‌ترین خودروی جهان را از آن خود،کرده است. هنسی ونوم F5 با یک موتور حجیم 8 سیلندر 7.4 لیتری که از توربو دوقلو نیز بهره می‌برد، می‌تواند قدرت بی‌نظیر 1,600 اسب بخار را به زیر پای راننده خود منتقل کند. همچنین، بدنه فیبر کربنی و ضریب آئرودینامیکی 0.33 آن، هدف رسیدن به‌سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را برای ونوم در نظر گرفته‌اند.

ایتال دیزاین زرونو دوئرتا

این خودرو، بر پایه پلتفرم آئودی R8 ساخته شده و با یک موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 610 اسب بخار ظاهر شده است. درست مانند R8، زرونو دوئرتا نیز، چهارچرخ محرک(AWD) بوده و با جعبه‌دنده خودکار دو کلاچه به تولید رسیده است. سرعت نهایی، 320 کیلومتر بر ساعت و وزن آن نیز به لطف استفاده از فیبر کربن به 1,300 کیلوگرم رسیده است.

کویینگزگ آگرا RS

بدنه این ابرخودروی جذاب، به لطف استفاده از فیبر کربن و ماده‌ای موسوم به Kevlar، بسیار خاص شده است. خودرویی که با موتور 8 سیلندر 5 لیتری خود و استفاده از توربو دوقلو، 1,360 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین با سرعت نهایی 457کیلومتر بر ساعت، تاج سریع‌ترین خودروی جهان را نیز بر سرخود نگاه داشته است.

لکسوس LFA

این لکسوس،قدیمی‌ترین ابرخودروی موجود در فهرست ما است. اما این قدیمی بودن نمی‌تواند مانع از این شود که فراموش کنیم، این خودروی ژاپنی از بدنه‌ای با جنس فیبر کربن پلیمری بهره‌مند بوده است. LFA در سال 2009 رونمایی شد و طبق اطلاعاتی که از آن منتشر شد، چیزی حدود 100 کیلوگرم از وزنش، به دلیل بدنه فیبر کربنی خود، کم شده بود.

مک لارن سنا

یک ابرخودروی جذاب بریتانیایی که در نسخه‌های محدود و تنها 500 عدد از آن، به تولید رسید. سنا با یک موتور 8سیلندر و استفاده از توربو دوقلو، توانایی تولید 800 اسب بخار قدرت را داشته و زون آن نیز به خاطر استفاده از فیبر کربن در بدنه، به عدد 1,198 کیلوگرم رسیده است.

مک لارن اسپیدتیل

آخرین مخلوق ساخت مک لارن، مدل اسپیدتیل (Speedtail) بوده که با ترکیب بدنه فیبر کربنی و آئرودینامیک بی‌نظیر خود و همچنین استفاده از یک قلب تپنده قدرتمند، توانایی تولید 1050 اسب بخار قدرت را دارد. به لطف همین مشخصه‌ها، سرعت نهایی اسپیدتیل، 403 کیلومتر بر ساعت و زمان رسیدن از حالت سکون به‌سرعت 300 کیلومتر بر ساعت آن نیز تنها 12.8 ثانیه است.

ابرخودروی فنیر W Motors

وقتی شما در نقش یک ابرخودروی مانند فنیر سوپر اسپورت باشید، در کنار قدرت 900 اسب بخار خود، شاخصه دیگری که بسیار برایتان اهمیت پیدا می‌کند وزن و استفاده از مواد کامپوزیتی و سبک است. این خودرو نیز به لطف استفاده از فیبر کربن در بدنه خود، تنها 1,200 کیلوگرم وزن داشته و سرعت نهایی آن نیز به 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

زنو(Zenvo) TSR-S

ابرخودروی دانمارکی موجود، که در آخرین نمایشگاه خودرویی ژنو رونمایی شد، از بدنه‌ای با جنس فیبر کربن و مواد کامپوزیتی دیگر، بهره‌مند است. موادی که وزن آن را به عدد 1,495 کیلوگرم می‌رسانند. همچنین قدرت TSR-S نیز، 1,194 اسب بخار بوده که می‌تواند در زمان تنها 2.8 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

استون مارتین والکری AMR PRO

خودرویی که با همکاری تیم فرمول یک Red Bull ساخته‌شده و بدنه و تعدادی از قطعات سیستم تعلیق آن، از جنس فیبر کربن هستند. درمجموع، این ابرخودروی خوش‌چهره، تنها 1,000 کیلوگرم وزن داشته و قلب تپنده آن نیز توان تولید 1,145 اسب بخار قدرت  را دارد.

سینگر داینامیک

زمانی که دو شرکت تیونینگ مانند Singer و Williams با یکدیگر همکاری کنند، نتیجه آن خودرویی استثنائی مانند این پورشه خواهد شد. خودرویی که در کنار آئرودینامیک خوب و وزن بسیار سبک، قدرت 500 اسب بخار را از طریق موتور تنفس طبیعی خود تولید می‌کند. وزن این خودروی جذاب تیون(Tune) شده، به لطف استفاده از فیبر کربن، تنها 989 کیلوگرم است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا