مکمل بنزین
خبرداخلی

افزایش قیمت خودرو بازهم به جلسه مجلسی‌ها موکول شد

افزایش قیمت خودرو خبری است که یک‌ماهی است در رسانه‌های اقتصادی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و اعداد و ارقامی متفاوت از این موضوع منتشر شده است ولی نکته جالب در این بین تعللی است که مجلس و دولت به خرج می‌دهد و گویا وضعیت اقتصاد و صنعت کشور در باثبات‌ترین وضع خود به سر می‌برد و وظیفه‌ای برای به تعادل کشاندن این اوضاع ندارند چرا که علیرغم مشخص بودن وضعیت حدودی قیمت خودروها، این اقدام عملیاتی نمی‌شود.

به گزارش چرخان، سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع مجلس که یکی از  مسئولین مربوط به صنعت خودروسازی بوده و بسیاری از اخبار مربوط به این حوزه از زبان وی به رسانه‌ها منتقل می‌شود، در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت پروسه افزایش قیمت خودرو گفت: بعد از تعطیلاتی که در پیش داریم به موضوع افزایش قیمت خودرو ورود خواهیم کرد و نظر موافقین و مخالفین را جویا می‌شویم تا بتوانیم تصمیم نهایی را پیرامون افزایش قیمت خودرو اتخاذ کنیم.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرووی در ادامه افزود: خودروسازان در حال حاضر درخواست افزایش قیمت دارند و دلیل این درخواست نیز افزایش قیمت و هزینه‌هایی است که در بخش قطعات و مواد اولیه تولید داشته‌اند و طبیعتا باید به این موضوع رسیدگی کرد. همچنین افزایش نرخ ارز نیز در هزینه‌های آنها موثر بوده و همگی این مواد دلایلی است که منجر به افزایش هزینه تولید آنها گردیده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت این پروسه قیمت‌گذاری گفت: کمیسیون بایستی در چندماه اخیر به صورت جدی به این موضوع ورود می‌کرد و موضوع بررسی قیمت خودرو را به تاخیر نمی‌انداخت ولی به هر حال در اولین جلسه کمیسیون این موضوع را با حضور وزیر صنعت بررسی خواهیم کرد و این موضوع را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرووی در ادامه افزود: هفته آینده تعطیلات مجلس به اتمام خواهد رسید و تمام سعی خود را برای تعیین تکلیف صنعت خودروسازی انجام خواهیم داد.

گفته‌های سعید باستانی در حالیست که قبل از این گفته شده بود که لیست قیمت جدید اعلامی و تصویبی سازمان حمایت به ستاد تنظیم بازار ارسال شده و این ستاد نیز مصوبه نهایی را برای وزارت صنعت ارسال کرده که تغییر و تحولات اخیر در این وزارت‌خانه منجر به تاخیر در اعلام نهایی و امضای نهایی وزیر گردید که در صورت رسیدگی وزیر صمت جدید، این مشکل به راحتی قابل حل خواهد بود.

همچنین از دیگر شنیده‌های این صنعت گفته می‌شود که قیمت اعلامی احتمالی، چیزی در حدود قیمت بازار خواهد بود که همان درخواست اصلی خودروسازان است.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا