مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا ثبت نام کنندگان در طرح پیش فروش خودروهای داخلی انصراف می‌دهند؟

پیش فروش خودروهای داخلی که در سه ماهه اخیر به اوج خود رسید و طی آن سایپا و ایران‌خودرو توانستند چیزی بالغ بر 500 هزار خودروی خود را پیشاپیش به فروش برسانند، دارای حواشی مختلفی بود که همگی آنها با پیش فرض قیمت‌های فعلی خودروها به نظر می‌رسد احتمالا همگی نقش بر آب شده و باید شاهد موج انصراف از ثبت نام‌ها باشیم!

به گزارش چرخان، در 48 ساعت گذشته موضوع طرح‌های پیش فروش خودروهای داخلی روزهای عجیبی را پشت سر گذاشته چرا که بدعهدی پارس خودرو در تحویل ساندرو و تندر نشان داد که پیش فروش‌های انجام شده بدون توجه به ظرفیت تولید شرکت‌ها بوده و به همین دلیل بسیاری از ثبت نام کنندگان این طرح‌ها نسبت به اوضاع فعلی ابراز نارضایتی کردند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرواین وضعیت در حالیست که شنیده می‌شود قیمت خودروهای داخلی که در حال حاضر حاشیه بازار حدود 12 تا 50 میلیون تومانی دارند چیزی نزدیک به قیمت بازار خواهد شد و طبیعتا بسیاری از ثبت نام کنندگان 500 هزار خودروی سایپا و ایران‌خودرو که به طمع کسب سود از مابه‌التفاوت بازار و کارخانه به سراغ این طرح‌ها آمده بودند، انصراف خواهند داد که بحران جدیدی را برای خودروسازان ایجاد می‌کند.

گزارش‌ها از کارخانه ایران‌خودرو و اکثر سالن‌های سایپا نشان می‌دهد که تولید به چیزی در حد صفر رسیده و عملا کارگران این شرکت‌ها بدون اینکه کاری از پیش ببرند، حقوق دریافت می‌کنند که حقوق و نقدینگی لازم برای پرداخت حق‌الزحمه آنها از طریق همین پیش فروش‌هایی است که اتفاقا نقدینگی خوبی را نصیب خودروسازان نموده است ولی با موج انصراف‌های احتمالی بایستی شاهد چالش جدید برای این شرکت‌ها باشیم که طبیعتا با نقدینگی جمع آوری شده صرفا توانسته بودند چاله‌های عمیق مشکلاتشان را پر کنند!

خرید و فروش خودروخروج شرکت‌های رنو، پژو و هیوندای از صنعت خودروسازی کشور باعث شده تا بسیاری از این شرکت‌ها در ایفای تعهداتشان به مشکل بخورند و چیزی که مشخص است، به طور کلی یا عدم تحویل خودروهای مذکور خواهد بود که در پارس خودرو شاهد آن هستیم و یا اینکه محصولات با قیمت بسیار بالا به دست مشتریان خواهد رسید که نمونه آن را در پژو 207 صندوقدار اتوماتیک ایران‌خودرو شاهد هستیم که قیمت اولیه آن 104 میلیون تومان تعیین شده است که در بازار به 150 میلیون تومان نیز رسیده است!

محمدرضا نجفی‌منش، دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار پیش فروش خودروها گفت: بسیاری از خریداران محصولات رنو به طمع کسب سود آمدند و در صورتی که ببیند خودروهای جایگزین سودی برای آنها ندارد قطعا به سراغ انصراف خواهند رفت. با ادامه روند فعلی، تولید آن دسته از خودروهایی که قطعاتشان داخلی سازی نشده است، متوقف خواهد شد و یا ادامه فعالیتشان با سختی همراه خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام من 71 روزه انصراف دادم حواله سایپارو هنوز خبری نیست
    مردم فقط اسمشون تو دهن مسولانه فقط حرف

  2. من خودروی تیبا ثبت نام کردم الان سه ماهه که انصراف دادم و هنوز به پولم نرسبدم

  3. من یه پراید ثبت نام کردم تحویل مرداد 98 به نظرتون ماشینی بهم میدن یا انصراف بدم..؟
    مملکت انقد گل بلبل شده که هیچی معلوم نیست آخر هم امثال من که با پول کارگری یه ماشین ثبت نام کردن روز به روز بدبخت تر میشن..

    1. اینها زورشون ب پولدار جماعت نمیرسه ک همشون ماشین خارجی سوار خواهند شد و ب ریش مردم و مسئولین بخندند. از پول همین قشر ضعیف ک دنبال ارزونترین ماشین ایرانین حقوق و جیب دزدیشون پر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا