مکمل بنزین
خبرداخلی

جزئیاتی که از نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو خاورمیانه باید بدانید

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو خاورمیانه یکی از نمایشگاه‌های مهمی است که پس از نمایشگاه خودرو تهران که به احتمال فراوان خبری از رونق سال گذشته برای آن نخواهد بود به یکی از رویدادهای بزرگی در صنعت خودروسازی کشورمان تبدیل شده که برخلاف انتظارات شاهد حضور بعضی از قطعه سازان خارجی در آن هستیم که مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران این حوزه قرار گرفته است.

به گزارش چرخان، نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو خاورمیانه که از روز گذشته آغاز شده و تا 24 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران ادامه خواهد داشت به یکی از مکان‌های تجمع و دیدارهای مسئولین شرکت‌های مختلف خودروسازی تبدیل شده که با توجه به اتفاقاتی که در روز اول این نمایشگاه شاهد بودیم زمزمه‌های تسریع در اعلام قیمت خودروهای داخلی را قوت بخشیده است.

از طرفی نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو خاورمیانه میزبان قطعه سازانی است که به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی نسبت به تامین قطعات خودروهایی که نیازمند واردات از خارج هستند، نقش بزرگی را ایفا خواهند کرد. این قطعه سازان که مورد توجه شرکت‌های پارس خودرو و ایران‌خودرو برای تامین قطعات خودروهای تولید مشترک مانند ساندرو، تندر و یکی از خودروهای شرکت ایکاپ هستند حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند.

محمد خضرایی قهرمانی مدیر عامل شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو و رئیس­ ستاد برگزاری این نمایشگاه،­ در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت این نمایشگاه گفت: به نظر می‌رسد که برگزاری و وضعیت فعلی این نمایشگاه نشان داد که تحریم‌های آمریکا تاثیری در وضعیت این صنعت نداشته و قطعه سازان و فعالان این حوزه با قدرت هر چه تمام به تولیدات خود ادامه می‌دهند. در این نمایشگاه بیش از هفتصد کمپانی حضور دارند که نشانه همین اتفاق است.

وی در ادامه افزود: تعداد شرکت‌های داخلی حاضر در این نمایشگاه 510 عدد بوده و 190 شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، یونان، ترکیه، چین، تایوان، کره جنوبی، هند، ایتالیا،­لهستان… حضور دارند. اهمیت این نمایشگاه به قدری بالا بوده که شرکت‌های مختلفی از کشورهای مذکور درخواست حضور داشتند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو و رئیس­ ستاد برگزاری این نمایشگاه در ادامه گفت: فضای نمایشگاهی استفاده شده برای این دوره چیزی بالغ بر 27 هزار متر مربع فضای مفید بوده است که در فضای سالن‌ها و فضای باز این نمایشگاه بوده است. در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مختلفی برگزار خواهد شد که در موضوعات گوناگون به مخاطبین عرضه می‌شود.

گفتنی است که طبق شنیده‌های خبرنگار چرخان نشان می‌دهد که این نمایشگاه به احتمال فراوان بهانه‌ای برای تعیین تکلیف احتمالی قیمت خودروهای داخلی خواهد بود و اعتراضات موجود در آن فشاری است که به وزارت صنعت تحمیل شده و به همین دلیل در روزهای آتی این وزارت‌خانه تعیین تکلیف نهایی قیمت خودروهای داخلی را انجام خواهد داد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا