مکمل بنزین
گوناگون

آیا ابرخودروهای چینی، جهانی می شوند؟

خودروسازان کشور اژدها، طی سال‌های اخیر، مشهور به کپی‌برداری‌هایی از خودروهای معروف و جذاب دنیا شده‌اند و سعی کرده‌اند تنها از روی خودروهایی که از قبل وجود داشته‌اند، یک خودرو با ظاهر مشابه بسازند.

اما دراین‌بین، هستند شرکت‌های خودروساز چینی که خلاقیت خود را آزموده و زبان طراحی خودشان را به وجود آورده‌اند. شرکت‌هایی که باوجود نوپا بودن، توانسته‌اند ابرخودروهای جذابی را تولید کرده و به نمایش بگذارند. ابرخودروهایی که نیاز به زمان بیشتری برای ورود به بازارهای جهانی دارند.

اما سؤال اینجاست که آیا، بازارهای جهانی، ابرخودروهای چینی را قبول خواهند کرد یا خیر؟ ابرخودروی ژاپنی آکورا NSX که در سال 1990 تولید شد، توانست از آسیا به اروپا رفته و شرکت‌هایی مانند لامبورگینی و فراری را مجبور به رقابت با خود بکند. شاید ابرخودروهای چینی نیز بتوانند دوباره، این مسیر بزرگ را طی کنند.

با چرخان باشید تا تعدادی از این ابرخودروهای جذاب چینی را به شما عزیزان معرفی نماییم.

BAIC Arcfox-7

شرکتی که در سال 1958 تأسیس شد و به دلیل وسعت و ثروت خود، به جنرال موتورز چین، معروف شده است. ابرخودروی آرکفاکس، در سال 2016 در نمایشگاه خودرویی پکن رونمایی شد و خبر تولید نهایی آن، هم‌اکنون تأییدشده است.

خودرویی با 3 موتوربرقی، باقدرت تولیدی نهایی 603 اسب بخار، شتاب صفرتا صد کیلومتر کمتر از 3 ثانیه و سرعت نهایی 250 کیلومتر بر ساعت که 1,755 کیلوگرم وزن دارد؛ اما مسافتی که با یک شارژ کامل، می‌تواند طی کند، حدود 299 کیلومتر بوده که بسیار کمتر از خودروهای تسلا است.

Techrules TREV

اگرچه این خودرو، از زوایایی شبیه ابرخودروی بریتانیایی مک لارن P1 به نظر می‌آید، اما می‌توان ثابت کرد که TREV، یک ابرخودروی منحصربه‌فرد است. این خودرو از قوای محرکه موسوم به موتور برقی-توربینی بهره برده که قدرت نهایی آن را به عدد 1,030 اسب بخار و سرعت نهایی آن را نیز به 349 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

استفاده از توربین در این خودرو بدین شکل است که یک میکرو توربین می‌تواند مستقیماً یک ژنراتور را چرخانده و برق تولیدی حاصل از آن را به موتورهای برقی و سپس چرخ‌های خودرو منتقل کند.

Icona Vulcano

شرکت آیکونا شانگهای، در سال 2010 درب‌های خود را گشوده و در سال 2013 نیز اولین خودروی مفهومی خود، موسوم به ولکانو را به نمایش گذاشت. خودرویی که توسط طراحان ایتالیایی و دیگر طراحان بزرگ دنیا طراحی‌شده و نمی‌توان نام یک ابرخودروی کاملاً چینی را بر روی آن گذاشت.

سیستم تعلیق ولکانو از جنس آلومینیوم بوده و توسط یک موتوربرقی و یک موتور بنزینی (هیبرید) رانده می‌شود. موتور 6 لیتری 12 سیلندر باقدرت 790 اسب بخار و موتوربرقی باقدرت 160 اسب بخار، مسئولیت تولید قدرت را بر عهده‌دارند.

!Qiantu K50 Event

بله، حتی علامت تعجب نیز جزء اسم این خودرو است و باید ریشه آن را در زبان چینی جستجو کرد. کیانتو K50، در سال 2015 در شانگهای رونمایی شد و مانند دیگر خودروهای این فهرست، دارای موتوربرقی است. موتورهایی که درنهایت، قدرت 402 اسب بخار و گشتاور 649 نیوتون متری را تولید می‌کنند.

قسمت داخلی این خودروی چینی، به‌اندازه‌ای زیبا طراحی‌شده است تا بتواند فضای رقابتی خود با خودروهای روز دنیا را حفظ کند. همچنین روی سقف K50، یک پنل خورشیدی برای تأمین انرژی نیز تعبیه‌شده است.

Winbooster Titan

تایتان با استفاده از دو موتوربرقی که هریک، دریکی از چرخ‌های عقب خودروی نصب‌شده است، می‌تواند قدرت 544 اسب بخار و گشتاور عالی 999 نیوتون متر را تولید کند. سرعت نهایی تایتان،259 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفرتا صد آن نیز،3.9 ثانیه است. اعدادی که اگرچه شگفت‌انگیز نیستند اما قابل‌احترام هستند.

مدت‌زمان شارژ شدن تایتان نیز با استانداردهای مدرن چندان عالی به نظر نمی‌رسد. به‌طوری‌که، با برق 220 ولت، به 7 ساعت زمان و با شارژ سریع نیز، به 1.5 ساعت زمان برای کامل شارژ شدن باتری‌هایش نیاز دارد.

CH Auto Aculein

نام این خودرو به این خاطر در فهرست ما جای گرفته زیرا، آکولاین اولین ابرخودروی ساخت کشور اژدها است. ابرخودرویی که توسط موتور 4.8 لیتری 8 سیلندر بی ام و سری 6 که توانایی تولید 367 اسب بخار قدرت و 489 نیوتون متر گشتاور را دارد، قدرت دهی می‌شود.

شتاب صفرتا صد این خودرو،5.2 ثانیه و سرعت نهایی آن نیز 269 کیلومتر بر ساعت است. اعدادی که در سال رونمایی این خودرو یعنی سال 2010، اعداد چندان بدی هم محسوب نمی‌شدند. اکولاین هرگز به مرحله تولید انبوه نرسید و تنها در حد یک معرفی و رونمایی ساده باقی ماند.

 

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام دوست گرامی، اگر شما رپرتاژ آگهی قبول می کنید لطفا لیست قیمت خود را برای ما بفرستید.
    ما مشتریان زیادی در حوزه خودرو داریم که می خوایم این کار رو براشون انجام بدیم.
    لطفا قیمت خودتون رو برای ما ارسال فرمایید.
    شایگان، تبلیغات به سبکی نوین

  2. سلام.وقت بخیر.به نظر من خودروهایی مثل آریزو 7 یا مثلا هاوال خیلی پتانسیل بالایی برای جهانی شدن دارند.اما ناگفته نمونه که این خودرو های چینی نیستند که فقط پیشرفت می کنند و خودروهای آلمانی و کره ای به سرعت دارند خودشون رو پیشرفت میدند.
    در واقع من فکر می کنم چون این خودرو ها در ایران زیاد شدند، دوستان اشاره می کنن که جهانی شدند!اما به نظرم هنوز مسیر خیلی زیادی رو تا این هدف دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا