Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروهایی جذاب از برندهایی خسته کننده!

چه می‌شود اگر یک برند خسته‌کننده و نه‌چندان جذاب، آن روی سکه خود را نشان داده و دست به تولید یک طرح مفهومی جذاب بزند تا بتواند خودی نشان دهد؟

با چرخان باشید تا با طرح‌های مفهومی جذابی آشنا شوید که برندهایی نه‌چندان جذاب، آن‌ها را ساخته‌اند.

فولکس‌واگن W12

اگرچه این شرکت بزرگ آلمانی، صاحب خودروهای مشهوری مانند گلف یا بیتل است اما درمجموع نمی‌توان نام فولکس‌واگن را در کنار برندهایی مانند آلفا رومئو یا فراری قرارداد. دراین‌بین، خودروی W12 کوپه این شرکت، یک‌چیز دیگری است. خودرویی که در سال 1997 رونمایی شد.

قلب تپنده 5.6 لیتری به‌کاررفته در آن، همان نسخه قدیمی‌تر 16 سیلندری است که در بوگاتی ویرون، بعدها مورداستفاده قرار گرفت. چهار سال پس از رونمایی اولیه آن، نسخه رودستر، با چرخ‌های عقب محرک (RWD) معرفی شد. خودرویی که با 591 اسب بخار قدرت، شتاب صفرتا صد 3.5 ثانیه‌ای داشت و می‌توانست به‌سرعت نهایی 357 کیلومتر بر ساعت برسد.

پژو اونیکس

خودروسازان فرانسوی باوجود ساخت خودروهای هاچبک، سدان و حتی شاسی بلندهای متنوع، به دلیل اینکه برندهای نسبتاً خسته‌کننده‌ای محسوب می‌شوند، نتوانسته‌اند به بازار ایالات‌متحده، آن‌طور که بایدوشاید، راه پیدا کنند؛ اما دراین‌بین، یک پژو وجود دارد که با ظاهر تهاجمی و جذاب، استفاده از مواد منحصربه‌فرد در فضای داخلی و خارجی، حرف زیادی برای گفتن دارد.

شاسی اونیکس از جنس کربن بوده و طراحی خارجی آن نیز مانند درب‌ها از زوایای تیزی برخوردار است. قدرت این خودرو نیز از یک سیستم هیبرید، یکی موتور 3.7 لیتری 8 سیلندر باقدرت 600 اسب بخار و دیگری موتورهای الکتریکی با مجموع قدرت 80 اسب بخار، تأمین می‌شود.

اینفینیتی EMERG-E

اینفینیتی برندی است که مانند لکسوس برای تویوتا، وظیفه ساخت خودروهای لوکس نیسان ژاپن را بر عهده دارد؛ اما باوجود لوکس بودن اکثر محصولات اینفینیتی، به‌سختی می‌توان آن‌ها را خودروهایی جذاب نیز نامید.

اما در سال 2012، اینفینیتی، طرح مفهومی را رونمایی کرد که بر پایه پلتفرم لوتوس اوورا (Evora) تولیدشده بود. خودرویی که با موتورهای برقی خود (هر موتور برای یک چرخ عقب خودرو)، درمجموع 402 اسب بخار قدرت و گشتاور عالی 1,000 نیوتون متر را تولید می‌کرد. بعلاوه، یک موتور 3 سیلندر نیز وظیفه داشت هنگامی‌که باتری‌ها، خالی شدند، آن را تا حد امکان شارژ نماید.

کیا GT4 استینگر

شرکت خلاق کیا، در سال‌های اخیر تلاش بسیار زیادی کرده است تا نام خود را در بین برندهای خسته‌کننده خودرویی نبیند. خودرویی مانند استینگر یکی از تلاش‌های بی‌وقفه ‌این شرکت کره‌ای است؛ اما قبل از اینکه استینگر GT، متولد شود، طرح مفهومی مانند GT4 جذاب نیز وجود داشت.

این خودروی جذاب که با ظاهر متفاوتی، در نمایشگاه خودرویی دیترویت آمریکا رونمایی شده بود، دارای قلب تپنده 2 لیتری 4 سیلندر توربو شارژی بود که 320 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. قدرتی که به‌صورت کامل، به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شدند.

هیوندای پاسوکورتو

به‌جز مدل هیوندای کوپه این شرکت، بقیه محصولات هیوندای را می‌توان جزء خودروهای خسته‌کننده و تکراری این برند کره‌ای محسوب کرد؛ اما چند سال قبل بود که هیوندای با معرفی طرح پاسوکورتو، ثابت کرد که می‌تواند چیزهای جذابی را برای بازار جهانی به تولید برساند.

خودروی اسپورت هیوندای، دارای یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژِ بود که حدود 280 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. در ظاهر نیز، می‌توان پاسوکورتو را یک خودروی منحصربه‌فردی دانست که حتی توان رقابت با خودروی جذاب آلفا رومئو 4C را نیز دارد.

رنو دزیر (DeZir)

اگرچه برندهای خودروسازی کشور فرانسه، نسبت به دیگر کشورها، خسته‌کننده‌تر به نظر می‌آیند اما می‌توان رنو را جذاب‌تر از بقیه خودروسازان فرانسه دانست. در سال 2010 بود که رنو با معرفی طرح مفهومی جدید، خود، زبان طراحی جدیدی از خود را به نمایش گذاشت. خودرویی که درب‌های آن به شکل پروانه‌ای، طراحی‌شده بودند.

دزیر دارای یک موتوربرقی بود که قدرت 148 اسب بخار را تولید کرده و به نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسید. اعدادی که در سال 2010 و برای یک خودروی برقی، قابل‌احترام به نظر می‌رسند.

طرح مفهومی GR سوپر اسپورت تویوتا

شرکت نام‌آشنای تویوتا، زمانی با ساخت ابرخودروهایی مانند 2000GT، سوپرا، سلیکا و MR2، برندی واقعاً جذاب بود؛ اما در 20 سال اخیر، این شرکت تنها به پادشاه تولیدکنندگان بیشترین تعداد خودرو و باکیفیت‌ترین آن‌ها و نه جذاب‌ترین خودروها، تبدیل‌شده است.

اما با معرفی GR سوپر اسپورت، تویوتا، آدرنالین اضافی را به رگ‌های خود تزریق کرد. ابرخودروی جذابی باقدرت 986 اسب بخار که از یک موتور 2.3 لیتری 6 سیلندر و موتورهای برقی بهره می‌برد.

سیتروئن GT

سیتروئن سومین تولیدکننده بزرگ خودرو در فرانسه است. برندی که در سال 2008 یک خودروی جذاب را به نمایش گذاشت. خودرویی که نسخه اصلی آن با موتور 778 اسب بخاری و با سوخت هیدروژن و نسخه جاده‌ای آن نیز با موتور 5.4 لیتری 8 سیلندر 646 اسب بخار فورد، به تولید رسید.

البته باوجوداینکه می‌گویند 6 نسخه از آن ساخته شد و به فروش رفت، اما این خبر هیچ‌گاه تائید نشده و به‌احتمال‌زیاد، این ابرخودرو هیچ‌گاه به مرحله تولید نهایی نرسیده است.

منبع Carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.