مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا کرولا 2020 رونمایی شد

هفته پیش برند ژاپنی تویوتا خودروی سدان سایز کوچک تویوتا کرولا 2020 را رونمایی کرد. بسیاری از کارشناسان دوازدهمین نسل سدان کرولا با معماری TNGA را شبیه به هاچبک‌های این برند توصیف کرده‌اند. پلتفرم این خودرو شبیه به مدل‌های CH-R، کمری و آوالون هست.

نسل جدید تویوتا کرولا 2020 نسبت به نسل‌های قبلی کوچکتر و کمی کشیدگی‌اش کمتر شده است به طوری که از درازا 0.5 و از پهنا 0.9 اینچ کاسته شه و فاصله بین محور چرخ‌ها 106.3 اینچ برآورد شده است.

رویهم رفته تویوتا کرولا 2020 ظاهری دینامیک دارد و در نسخه‌های متفاوت L، LE، XLE در قالب محافظه کارانه و تریم‌های اسپرت و مسابقه‌ای در قالب SE و XSE با ظاهری تهاجمی به وسیله داشتن چراغ‌های جلوی LED بزرگتر و چرخ‌ها و تایرهای 18 اینچی به بازار ارائه خواهند شد. به علاوه نسخه‌های اسپرت مجهز به پیشرانه چهار سیلندر خطی با گنجایش 2.0 لیتر هستند که می‌توانند 169 اسب بخار قدرت خروجی تولید کنند و متصل به جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک یا دستی هستند که حالت رانندگی اسپرت را در کنار حالت‌های دیگر رانندگی دارند.

نسخه استاندارد تویوتا کرولا 2020 پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری دارد که 139 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته این خودروسازی به مشتریانش نسخه هیبریدی که متشکل از گازوئیلی و الکتریکی است را با کارکرد بهینه عرضه خواهد کرد.

نسخه تویوتا کرولا SE جعبه دنده 6 سرعته دستی دارد که برای تعویض دنده بهتر و هندلینگ راحت‌تر خودرو سیستم کنترل کروز تطابقی و سیستم قرارگیری در لاین رانندگی تعریف شده است. همچنین هر نسخه کرولا تجهیزات استانداردی شامل سیستم هشدار برخورد و تصادف از جلو و عقب، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، کمک راننده در لاین اصلی جاده‌ها و چراغ‌های هوشمند جلوی خودرو را دارد. در داخل کابین سیستم سرگرمی و اطلاعات لمسی 7.0 اینچی در وسط کنسول قرار گرفته که برای نسخه‌های پیشرفته صفحه نمایشگر 8.0 اینچی هم عرضه می‌شود. این سیستم رابط اندروید اتو و اپل کارپلی و پشتیبان هات اسپات وای فای هست. برای نسخه‌های XSE و XLE سیستم ردیاب ماهواره‌ای و صوتی پریمیوم JBL نیز نصب شده‌اند.

به طور کلی سدان تویوتا کرولا 2020 اتاقکش شبیه به خودروهای هاچبک هست و طراحی داخلی آن از جمله داشبورد و کنسول مرکزی ساده و تمیز انجام شده است. در پشت فرمان راننده صفحه نمایش دیجیتالی 4.2 اینچی برای نسخه‌های استاندارد و برای نسخه‌های پیشرفته‌تر 7.0 اینچی در نظر گرفته شده است که اطلاعات پایه و اساسی را به راحتی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود سال آینده سدان تویوتا کرولا 2020 با قیمت حدودی و پایه 20 هزار دلار به بازار جهانی عرضه شود. آخرین نسل از این خودرو سدان کامپکت خواهد بود که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به نسخه‌های هاچبک کرولا قدیمی است. نظر شما درباره این خودروی جدید تویوتا چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا